آفتاب

مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده آغاز به کار کرد

مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده آغاز به کار کرد

مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده از امروز با حضور دکتر سید سعید هاشمی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی و دکتر محمد ابراهیم مداحی، رئیس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده که حاصل تعامل کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان دبیرخانه مجمع و جهاد دانشگاهی است، با هدف ارتقای سطح دانش، بینش و مهارت‌های مدیریتی مدیران کشور و ایجاد پشتوانه علمی، فکری و اندیشه‌ای از طریق آموزش برای آن‌ها در اسفند ماه سال گذشته راه‌اندازی شد.

این مرکز شایسته‌گزینی و شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران آینده کشور را هدف قرار داده و دوره‌های خود را در سه سطح و محور مقدماتی، متوسطه و پیشرفته برگزار می‌کند.

محورهای فوق دارای موضوعات "ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایران، نظام مدیریت و برنامه‌ریزی در ایران، مبانی مدیریت راهبردی (محور اول، دوره مقدماتی)"؛، "محیط شناسی عمومی، مبانی آینده‌پژوهی، حکمرانی خوب (محور دوم، دوره متوسطه)"، "مدیریت دانش، مدیریت آینده‌نگاری و چشم‌اندازسازی، مدیریت راهبردی در حوزه‌های اجرایی، کارورزی و پروژه (محور سوم، دوره پیشرفته)" است.

شیوه انتخاب جهت شرکت در دوره‌های مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده معرفی توسط دستگاه‌های دولتی و خصوصی مراکز علمی و پژوهشی و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، شناسایی افراد توانمند و معرفی توسط مرکز و یا ثبت‌نام در سایت مرکز به صورت داوطلبانه و مصاحبه توسط تیمی متشکل از صاحبنظران پس از گذراندن دوره مقدماتی معرفی شده است.

همچنین شرایط شرکت در دوره‌ها نیز به شرح زیر است: داشتن مدرک کارشناسی و بالاتر، سن حداقل ۲۵ سال و حداکثر ۶۰ سال، داشتن دو سال سابقه کار، معرفی‌نامه از سازمان‌ها یا شرکت‌ها برای استفاده از سهمیه اختصاصی دستگاه‌ها، دارا بودن سلامت جسمی و روانی، اعتقاد و پایبندی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قدرت بیان اقناع و توانایی گفتمان‌سازی، برخورداری از هوش سیاسی و توانایی رصد و تحلیل جریان‌های تاثیرگذار سیاسی و بین‌المللی، توانایی تحلیل شرایط عمومی حاکم بر کشور، منطقه و جهان، داشتن روحیه کار تیمی، داشتن سواد رسانه‌ای و آشنایی با زبان انگلیسی عنوان شده است.

به گزارش ایسنا، مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده با همکاری کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و جهاد دانشگاهی در اسفند ماه سال گذشته راه‌اندازی شد و از امروز در پژوهشکده تحقیقات کاربردی مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز به کار می‌کند.

انتهای پیام

کد N1901594

وبگردی