آفتاب

مراکش مرامکش مان می کند؟

مراکش مرامکش مان می کند؟

ایران درحالی می تواند اولین صعود خود به جمع شانزده تیم برتر دنیا را جشن بگیرد که هیچ کدام از بازیکن هایش گل نزنند و این یعنی عجیب ترین آمار جام جهانی!

به گزارش ایلنا جذابیت در گروه B مسابقات به اوج خود رسیده است و یوزها برای دومین بار در تاریخ جام جهانی صعود را تا این اندازه به خود نزدیک می بینند. این درحالیست که سرنوشت ایران به دست خود اوست و با کسب هر سه امتیاز بازی برابر پرتغال تیم ملی کشورمان طعم حضور در میان شانزده تیم برتر دنیا را خواهد چشید.

اسپانیا، صدرنشین گروه مرگ از نظر امتیازی با پرتغال برابر است و حتی در آمارهای دیگری چون تفاضل گل و یا گل زده هم شرایطی مشابه به دیگر تیم اروپایی گروه دارد اما به لطف کارت زده کمتر رتبه اول را در پایان هفته دوم کسب کرد. این درحالیست که با توجه به احتمال صعود ایران، حتی حذف لاروخا از گروهش نیز ممکن است. ایران با یک امتیاز کمتر، تنها در صورتی قطعا حذف خواهد شد که قافیه را به یاران رونالدو ببازد اما هر بردی هم ایران را به مرحله بعد نمی رساند. در ادامه تمامی احتمالات صعود ایران از گروه مرگ را بررسی خواهیم کرد.

احتمال اول: برد ایران، برد اسپانیا

این بدترین اتفاق برای اردوی ایران خواهد بود. ایران در تفاضل گل از اسپانیا عقب است و در صورتی که هر دو تیم موفق به پیروزی مقابل حریفانشان شوند، کار به گل شماری می کشد که با توجه به تساوی پرگل اسپانیا در بازی اول و شانس بیشتر آن ها برای گلزنی به مراکش، احتمال صعود ایران کم می شود. به این صورت ایران تنها درحالتی به مرحله بعد می رود که با اختلافی بیشتر از یک گل نسبت به اختلاف گل های اسپانیا به مراکش، برنده دیدار شود.

احتمال دوم: برد ایران، تساوی یا باخت اسپانیا

هرچند مراکش یکی از اولین تیم های حذف شده از تورنمنت لقب گرفت اما باید برای تیمی که بدون استرس به میدان می رود و پیش از این هم نود دقیقه پرتغال را تحت فشار گذاشت احترام قائل بود. امتیاز گرفتن قهرمان آفریقا از اسپانیا به منزله صعود بی دردسر ایران به مرحله بعد، ولو با یک برد حداقلی است.

احتمال سوم: تساوی ایران، برد یا تساوی اسپانیا

بدیهی است که با این نتیجه، جدول گروه احتمالا در همه چیز دچار تغییر خواهد شد الا رتبه تیم ها و این یعنی سرنوشت مشابه ایران در تمامی ادوار جام های جهانی.

احتمال چهارم: تساوی ایران، باخت اسپانیا با اختلاف دو گل

تقسیم امتیازات با پرتغال، در صورتی که با شاهکار مراکشی ها همراه باشد ایران و پرتغال را باهم به مرحله بعد می فرستد تا برای کی روش و دوستداران ایرانی رونالدو، نه سیخ بسوزد و نه کباب! برد احتمالی مراکش و تساوی ایران، پرتغال را پنج و تیم ملی را چهار امتیازی می کند و با توجه به اختلاف حداقلی تفاضل گل دو تیم ایران و مراکش، باخت اسپانیا درصورتی که اختلاف بیشتر از دو گل داشته باشد بلیط پرواز مادرید را صادر خواهد کرد. این درحالی است که با کسب نتیجه صفر، صفر ایران در صورتی صعود می کند که در پایان سه بازی، هیچ کدام از بازیکنانش گلی به ثمر نرسانده اند.

 

کد N1901579

وبگردی