آفتاب

ضرورت فراهم کردن زمینه‌ استفاده از ظرفیت‌های فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

ضرورت فراهم کردن زمینه‌ استفاده از ظرفیت‌های فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

معاون فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی بر ضرورت فراهم نمودن زمینه‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در جامعه تاکید کرد و گفت: فارغ‌التحصیل از دانشگاه نقطه آغازی برای بکارگیری تخصص‌ها و ظرفیت‌های افرادی به شمار می‌رود که سال‌های سال زندگی خود را برای کسب علم و تخصص در دانشگاه فرط نموده‌اند، بنابراین باید در جامعه نیز شرایط و ساز و کارهای بکارگیری از این توانمندی‌ها ایجاد شود.

دکتر اصغر واعظی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن اعلام این مطلب ضمن اشاره به جزئیات برگزاری مراسم جشن دانش‌آموختگی دانشگاه شهید بهشتی که امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی این دانشگاه در حال برگزاری است، افزود: برگزاری این مراسم، همواره یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و مراسم‌های دانشگاه‌ شهید بهشتی به شمار می‌رود و ما همواره در برگزاری منظم و متداول این مراسم تلاش جدی می‌کنیم، چرا که معتقد هستیم دانشجویانی که با تلاش فراوان وارد دانشگاه شده و در نهایت در رشته‌های مختلف فارغ‌التحصیل می‌شوند، سرمایه‌های اصلی کشور هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه شهید بهشتی در کنار دانشگاه‌هایی نظیر تهران، شریف، امیرکبیر و غیره... معمولا جزء مراکزی محسوب می‌شود که با استعدادترین افراد وارد آن شده و بعد از اینکه فارغ‌التحصیل می‌شوند، جزء نخبگان و استعدادهای برتر به شمار می‌روند، بنابراین سرمایه‌های بزرگ کشور در چنین دانشگاه‌هایی پرورش یافته و در این محیط‌ها ساخته شده و در نهایت وارد بازار کار می‌شوند.

معاون فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: برگزاری مراسم دانش‌آموختگی در حد استاندارد برای فارغ‌التحصیلان در دانشگاه‌ها بخصوص دانشگاه‌های بزرگ هزینه محسوب نمی‌شود، چرا که دانشجویان سال‌های سال زندگی خود را در این محیط‌ها گذرانده‌اند و برگزاری چنین مراسم‌هایی می‌تواند خاطره‌ای شیرین و خوش از دانشگاه برای آن‌ها باقی بگذارد، لذا به اعتقاد من برگزاری چنین مراسم‌هایی نه صرفا یک هزینه، بلکه یک نوع سرمایه‌گذاری دیگر در عرصه علمی محسوب می‌شود.

دکتر واعظی با تاکید بر اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید بعد از خروج از دانشگاه تاثیرگذاری خود در جامعه را به نمایش بگذارند،‌ خاطرنشان کرد: در حال حاضر جامعه منتظر تاثیرگذاری مثبت این افراد برای بهبود وضعیت و حرکت به سمت توسعه است و ما نیز باید بتوانیم شرایط استفاده از توانمندی‌ها و تخصص‌های این افراد را در جامعه فراهم کنیم.

به گفته وی،دانشگاه شهید بهشتی مراسم جشن دانش‌آموختگی فارغ‌التحصیلان را هر ساله در پایان هر ترم یعنی در دو نوبت تیر ماه و اواخر بهمن ماه برگزار می‌کند، لذا تعداد شرکت کنندگان در این مراسم در نیم سال دوم به مراتب بیشتر و مراسم آن باشکوه‌تر از مراسم اول است.

معاون فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی در پایان، خاطرنشان کرد: در جشن دانش‌آموختگی نیم سال اول امسال هزار و ۳۰۰ فارغ‌التحصیل شرکت داشتند که مراسم ۶۵۰ نفر آن‌ها در رشته‌های علوم مهندسی و پایه روز گذشته برگزار شد و تعداد ۶۵۰ نفر نیز که از فارغ‌التحصیلان علوم انسانی و اجتماعی هستند در مراسم امروز شرکت نموده‌اند. امیدواریم مراسم نیم سال دوم را با شکوه بیشتری برگزار نماییم.

به گزارش ایسنا، مراسم جشن دانش‌آموختگی فارغ‌التحصیلان دانشگاه شهید بهشتی در دومین روز برگزاری خود با قرائت سوگندنامه از سوی دانشجویان به پایان رسید و فارغ‌التحصیلان با حضور دکتر صدوق رئیس دانشگاه، دکتر واعظی معاون فرهنگی دانشگاه و برخی از مسئولان دیگر در حیاط دانشگاه به راهپیمایی پرداختند.

انتهای پیام

کد N1901372

وبگردی