آفتاب

اگر مسائل فرهنگی رعایت شود حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بلامانع است

اگر مسائل فرهنگی رعایت شود حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بلامانع است

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: تماشای بازی ایران و اسپانیا در ورزشگاه آزادی می‌تواند به عنوان یک الگو و شاخص برای پژوهشگران دانشگاهی باشد تا در آینده تصمیمی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اتخاذ شود.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تماشای خانوادگی دیدار تیم ملی فوتبال ایران در برابر اسپانیا در ورزشگاه آزادی و حضور بانوان در این ورزشگاه، اظهار کرد: برای موضوعاتی از این دست نیاز به کارهای جامعه‌شناسی است. حضور بانوان در ورزشگاه باید زیربنایی انجام شود چرا که در ورزشگاه‌های فوتبال مسائلی پیش می‌آید که حضور بانوان را با مخاطره روبرو می‌کند. حرکات و شعارهایی که برخی تماشاگران می‌دهند برای بانوان و خانواده‌ها مناسب نیست.

وی افزود: باید با فرهنگ‌سازی مناسب این مشکلات موجود در ورزشگاه‌ها را رفع کنیم تا اخلاق رعایت شود. اگر این مشکلات برطرف شود بدون شک حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بلامانع است. منتها باید بسترهای لازم را آماده کنیم. در اجتماع و ادارات بانوان در کنار آقایان فعالیت می‌کنند و هیچ مشکلی در این خصوص نیست. این‌گونه نیست که زنان در جامعه محدود باشند و فعالیت نداشته باشند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: در ورزشگاه‌ها باید کار فرهنگی لازم انجام شود و در آینده اگر بتوانیم فضا را فراهم کنیم هیچ مشکلی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیست.

سلیمی ادامه داد: البته روز چهارشنبه بازی از طریق تلویزیون در ورزشگاه آزادی برای تماشاگران پخش شد و این امر با بازی میدانی متفاوت است. باید با آسیب شناسی لازم و بهره‌گیری از جامعه شناسان و افراد فرهنگی بی‌طرف موانع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را برطرف کنیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: البته تماشای بازی ایران و اسپانیا در ورزشگاه آزادی می‌تواند به عنوان یک الگو و شاخص برای پژوهشگران دانشگاهی باشد تا در آینده تصمیمی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اتخاذ شود. 

انتهای پیام

کد N1901260

وبگردی