آفتاب

واکنش فراهانی به اعتراض فرمانداری در خصوص موزه ایران درودی

واکنش فراهانی به اعتراض فرمانداری در خصوص موزه ایران درودی

رییس کمیته بودجه شورا گفت: فرمانداری ۱۳۰۰ ملکی که در گذشته به راحتی واگذار شده را نادیده می گیرد اما مصوبه شورا در خصوص موزه ایران درودیکه برای حفظ منفعت عمومی است را اینگونه برخورد می کند

 به گزارش خبرنگار مهر،  مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر در جریان بررسی ایراد فرمانداری تهران در خصوص مجوز  واگذاری حق بهره برداری قطعه زمین برای احداث موزه به ایراندخت درودی، گفت: نقاش برجسته کشور بر اساس آمار، حدود ۱۳۰۰ ملک متعلق به شهرداری تهران در دست اشخاص حقیقی و حقوقی است و باید بخشی از آنان بازگردد اما سازمان املاک هنوز در کش و قوس بازگشت آنان است که کمتر از صد تا از این املاک بازگشته است.

وی ادامه داد: ما برای جلوگیری از این روند، در ابتدای شورای پنجم مشخص کردیم که اگر شهرداری تهران بخواهد املاکی را در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی بگذارد باید مورد تصویب  شورا قرار بگیرد.

فراهانی افزود: برای اولین بار و پس از مدت ها این بحث در کمیسیون ها مورد بررسی  و همچنین در صحن علنی مورد بحث قرار گرفت و در پایان تعلق ملک به خانم ایراندخت درودی تصویب شد.

رییس کمیته بودجه شورا نیز خاطر نشان ساخت: حال فرمانداری محترم،  ۱۳۰۰ ملکی که در گذشته به راحتی واگذار شده را نادیده میگیرد؛ اما مصوبه شورا که برای حفظ منفعت عمومی است را اینگونه برخورد میکند. من نسبت به این نحوه برخورد فرمانداری تهران اعتراض دارم.

کد N1901037

وبگردی