آفتاب
از سوی شرکت چاپ و انتشارات سازمان اوقاف صورت گرفت

بازچاپ کتابی درباره خواجه نصیر و ملاصدرا پس از بیست سال

بازچاپ کتابی درباره خواجه نصیر و ملاصدرا پس از بیست سال

انتشارات شرکت چاپ و انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه دو کتاب بازنگاری اساس الاقتباس خواجه نصرالدین طوسی و فرهنگ اصطلاحات فلسفی ملاصدرا را پس از حدود ۲۰ سال دوباره روانه بازار نشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر،  کتاب اساس‌الاقتباس خواجه نصر الدین طوسی را دکتر مصطفی بروجردی از زبانی فنی و علمی به زبانی ساده و امروزی در آورده است که به حوزه فن منطق اختصاص دارد.

 ویژگی مهم این کتاب که بعد از کتاب شفا ابن سینا یکی از بهترین و جامع‌ترین کتاب در فن منطق به زبان فارسی است، این است که به زبانی ساده تالیف شده است و همه فنون و مباحث منطق به شکلی عمیق و مشروح در آن آمده است.

این کتاب برای نخستین بار در سال ۱۳۸۰ از سوی این انتشارات روانه بازار کتاب شده بود  و با توجه به نیاز علاقه‌مندان و پژوهشگران و محققان مباحث فلسفی و منطقی در سال ۹۷ برای دومین بار منتشر شده است.

این کتاب در شمارگان یکهزار نسخه، ۷۴۶ صفحه و با قیمت ۳۳ هزار تومان عرضه شده است.

کتاب فرهنگ اصطلاحات فلسفی ملاصدرا هم که از سوی سید جعفر سجادی گردآوری شده است  شامل مجموعه‌ای از اصطلاحات این فیلسوف بزرگ ایرانی است که یا خود وضع کرده است و یا به‌گونه‌ای به کاربرده است که تنها مراد و مقصود خودش بوده است و با آنچه مراد و مقصود دیگر فلاسفه اسلامی است، متفاوت و در معنایی غیر بوده است.

به نوشته دکتر سجادی آنچه در این کتاب آمده است، صرفا ناظر بر معانی و مفاهیمی است که این فیلسوف در قالب انواع اصطلاحات در فلسفه خود به‌کار برده است و تقطه اشتراک این اصطلاحات میان ملاصدرا و دیگر فلاسفه اسلامی اغلب اشتراک لفظی است.

این کتاب برای نخستین بار در سال ۱۳۷۹ از سوی انتشارات شرکت چاپ و انتشارات روانه بازار کتاب شد، در سال ۱۳۸۷ هم برای یک نوبت دیگر روانه بازار شده بود و امسال برای سومین بار منتشر شده است.

فرهنگ اصطلاحات فلسفی ملاصدرا در یکهزار نسخه، ۵۳۵ صفحه و با قیمت ۲۶ هزار تومان عرضه شده است.

کد N1900824

وبگردی