آفتاب

بررسی ایراد فرمانداری تهران به مصوبه موزه "ایراندخت درودی" در شورای شهر

بررسی ایراد فرمانداری تهران به مصوبه موزه "ایراندخت درودی" در شورای شهر

اعضای شورای شهر تهران به ایراد فرمانداری در خصوص مصوبه شورا مبنی بر ارائه قطعه زمینی از سوی شهرداری برای ساخت موزه "ایراندخت درودی" واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز رسیدگی به ایراد فرمانداری در مورد مجوز واگذاری حق بهره برداری قطعه زمینی برای احداث موزه "ایراندخت درودی "روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت و علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران توضیحاتی را در مورد این موزه ارائه کرد و مجید فراهانی نیز در اعتراض به این ایراد فرمانداری گفت: بر اساس آمار حدود 1300 ملک شهرداری تهران در دست اشخاص حقیقی و حقوقی است که باید بخشی از آنها برگردد و سازمان املاک هنوز در کش و قوس بازپس‌گیری این املاک است و کمتر از یک درصد این املاک تا کنون برگشت داده شده است.

وی افزود: ما برای جلوگیری از این شلختگی در شورای شهر پنجم مصوبه‌ای را گذراندیم که بر اساس آن واگذاری هر ملک به افراد حقیقی و حقوقی باید مصوبه شورا را داشته باشد و ارائه زمین به موزه ایراندخت درودی نیز در شورا به تصویب رسیده است.

فراهانی افزود: حالا فرمانداری محترم 1300 ملکی که در گذشته به راحتی واگذار شده را نادیده می‌گیرد اما مصوبه شورا را که در راستای حفظ منفعت عمومی است ایراد می‌گیرد و ما نسبت به این نحوه برخورد فرمانداری با موضوعات انتقاد داریم.

به گزارش ایسنا، در نهایت پاسخ به اعتراض فرمانداری در خصوص مصوبه شورا مبنی بر واگذاری قطعه زمین به موزه ایراندخت درودی با تصحیح چند کلمه به تصویب اعضای شورای شهر رسید و پاسخ به فرمانداری تهران ارسال شد.

انتهای پیام

کد N1900791

وبگردی