آفتاب

پنجمین رویایی بعد از 8 سال بی خبری/ الگوبرداری ایران از کره 16 سال پیش

پنجمین رویایی بعد از 8 سال بی خبری/ الگوبرداری ایران از کره 16 سال پیش

تیم ملی ایران باید برای دومین بار مقابل پرتغال قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران باید در سومین بازی خود در رقابت های جام جهانی به مصاف تیم ملی پرتغال برود. دیداری سرنوشت ساز که می تواند تکلیف خیلی از مسائل را روشن کند.

حریف تیم ملی ایران تا به اینجا در طول تاریخ شش بار در جام جهانی حاضر شده و حالا هفتمین حضور خود را تجربه می کند. این تیم تا به اینجا و در شش دوره قبلی سه بار از گروه خود صعود کرده و سه بار هم در این مرحله حذف شده است.

آنها تا به اینجا 4 بار مقابل تیمهای آسیایی مصاف داده اند که حاصل آن سه برد و یک باخت بوده است. این تیم ابتدا در سال 1966 و در مرحله یک چهارم نهایی در یکی از تاریخی ترین بازی ها با نمایندگان قاره کهن موفق شدند کره شمالی سختکوش را با درخشش خیره کننده اوزه بیو با نتیجه 5-3 شکست بدهند. این نتیجه در حالی رقم خورد که بازی را با سه گل در ابتدا عقب افتادند.

دومین دیدار سلسائوی اروپا مقابل آسیایی ها به جدال آنها در مرحله گروهی مقابل کره جنوبی برمی گردد. دیداری که در پایان با برتری یک گله چشم بادامی ها خاتمه پیدا کرد و پرتغال در پایان از گروه خود موفق به صعود نشد و از گردونه رقابت ها حذف شد.

4 سال بعد تیم ملی فوتبال ایران حریف پرتغال شد. دیداری که در نهایت با پیروزی 2-0 نماینده اروپا تمام شد. دکو و رونالدو دو گلزن این تیم بودند. پرتغال در گروه خود اول شد و در نهایت به مقام چهارم جهان دست پیدا کرد.

اما آخرین جدال پرتغال با آسیایی ها به سال 2010 برمی گردد. باز هم جدال با کره شمالی. این بار اما داستان فرق می کرد و نماینده قاره سبز به حریف ضعیف خود رحم نکرد و با هدایت کی روش به پیروزی 7 بر صفر رسید. میرلس، سیمائو، آلمیدا، لیدسون، رونالدو و تیاگو مندس(2) در این دیدار گلزنی کردند.

حالا مصاف پنجم مقابل ایران خواهد بود. پرتغال 14 گل زده و 4 گل خورده است. در دو بازی کلین شیت کرده و در سه بازی هم به گل رسیده است. به نظر شما این بار آنها چه نتیجه ای را کسب می کنند؟

کد N1900752

وبگردی