آفتاب

احتمال تغییر نحوه محاسبه مستمری بر مبنای طول سال‌های خدمت

احتمال تغییر نحوه محاسبه مستمری بر مبنای طول سال‌های خدمت

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی از احتمال تغییر نحوه محاسبه مستمری بازنشستگان این سازمان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدحسن زدا (معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی) از احتمال تغییر نحوه محاسبه مستمری بازنشستگان این سازمان خبر داد.

زدا البته تاکید کرد: همچنان محاسبه مستمری براساس بیمه‌پردازی دو سال آخرخدمت افراد ملاک است و تغییری نکرده است. محاسبه مستمری بر اساس دوسال آخر خدمت، خساراتی برای سازمان دارد که باید رفع شود. مایل هستیم با مشارکت خود بیمه شدگان و بازنشستگان طرحی را آماده و آنها را قانع کنیم. کاری که می‌خواهیم انجام دهیم به نفع نظام، سازمان تامین اجتماعی و بیمه شدگان است.

وی افزود: در ماده ۳۹ قانون برنامه پنجم توسعه، محاسبه مستمری بر حسب  سوابق  ۵ سال آخر خدمت قید شده بود اما این ماده در برنامه ششم توسعه حذف شد. مبنای قانونی محاسبه مستمری تبصره ماده ۷۷ قانون تامین اجتماعی است.

زدا با با بیان اینکه اگر بخواهیم اصلاحات پارامتریک انجام دهیم  یکی از مواردی که باید تغییر کند همین آیتم است، اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته جهان، کل دوران بیمه پردازی مبنای محاسبه مستمری قرار می‌گیرد. البته عجله نداریم و مایل هستیم با مشارکت خود بیمه شدگان و بازنشستگان طرحی را آماده و آنها را قانع کنیم کاری که می‌خواهیم انجام دهیم به نفع نظام، سازمان تامین اجتماعی و بیمه شدگان است.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی البته تاکید دارد که اگر هم در آینده طرحی تصویب شود مطمئنا شامل کسانی که در سال‌های آخر بیمه پردازی هستند نمی‌شود و برای کسانی اجرا می‌شود که بخواهند شروع به کار کنند: آنچه مدنظر ماست این است که میانگین ۳۰ سال بیمه‌پردازی برای تعیین حقوق بازنشستگی ملاک قرار بگیرد.

کد N1900685

وبگردی