آفتاب

صدا وسیما باید به نظرات اکثریت مردم توجه کند

صدا وسیما باید به نظرات اکثریت مردم توجه کند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مشکل صداوسیما بی‌تدبیری و کج سلیقگی است، گفت: موی بازیکن سابق فوتبال آنقدر به ما آسیب می‌زد که مانع حضور او در برنامه تلویزیونی شده و کاری کردیم که او علیه جامعه ما صحبت کند؟

قربانعلی قائمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیامدهای عدم حضور یکی از مهمانان خارجی برنامه شبکه سه در خصوص جام جهانی، اظهار کرد: اگر ضوابط و فرآیندهای مشخصی وجود دارد که افراد با آن معیارهای خاص دعوت شوند، نباید افرادی که خارج از این ضوابط هستند را به برنامه دعوت کرد و اگر این مهمانان در قالب این فرآیندها و معیارها دعوت می‌شوند، دستگاه نظارتی نباید مسیر انجام کار را متوقف کرده و از حضور مهمانان جلوگیری کند. اگر این اتفاق می‌افتد یعنی ما مشکل داریم.

وی در ادامه افزود: در مورد صداوسیما بحث اصلی این است که این رسانه نمی‌تواند حتی در قالب چارچوب‌ها و مقرراتی که خودش تشخیص می‌دهد عمل کرده و بر آن اساس تصمیم بگیرد. صداوسیما باید نماد و نمایی از جامعه جهانی باشد، ما نمی‌توانیم فقط به تولیدات خود در صداوسیما اکتفا کنیم بلکه باید از برنامه‌هایی که دیگران می‌سازند در جهت آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ جهانی استفاده کنیم.

این عضو حزب اعتماد ملی ادامه داد: یعنی واقعا پوشش یا موی آن بازیکن سابق فوتبال آنقدر به ما آسیب می‌زد که مانع حضور او در برنامه تلویزیونی شده و کاری کردیم که او علیه جامعه ما صحبت کند؟ مشکل ما کج سلیقگی و بی‌تدبیری مدیران صداوسیماست. 

قائمی با بیان اینکه تا زمانی که مسئولان و مدیران صداوسیما احساس نکنند که باید انتظارات، درخواست‌ها و مطالبات اکثریت جامعه را نمایندگی کنند این مشکل ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: مشکل زمانی مرتفع می‌شود که صداوسیما در حد یک دانشگاه ملی باشد و بتواند انتظارات همه مردم را پاسخ دهد در حالیکه اکنون رسانه ملی سعی کرده به گونه‌ای عمل کند که فقط انتظارات یک بخش کمی از جامعه را پاسخ دهد. در حال حاضر اگر نظرسنجی انجام شود متوجه می‌شویم که درصد کمی از جامعه امروز فقط مخاطبان صداوسیما هستند و این به دلیل زاویه‌ای است که صداوسیما نسبت به نظرات اکثریت مردم دارد. این روند به مقولیت صداوسیما آسیب زده و ادامه روند هم آسیب بیشتری به صداوسیما می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: چه بگوییم صداوسیما نمی‌تواند، چه بگوییم نمی‌شود و چه بگوییم نمی‌خواهد انتظارات همه مردم را ببیند، نتیجه یکی است. اگر صداوسیما بخواهد مخاطبان خود را داشته باشد باید به نظرات اکثریت مردم توجه کند. هر چه از نظر اکثریت مردم فاصله بگیرد و به سلیقه تعداد معدودی از مدیران خود عمل کند قطعا بیشتر ریزش مخاطب دارد و مردم را پای رسانه‌های بیگانه می‌کشند. مسئولان صداوسیما باید به اعمال سلیقه‌ در این زمینه پایان دهند.

انتهای پیام

کد N1900678

وبگردی