آفتاب
فرمانده ناجا:

آمار جانباختگان تصادفات باید به کمترین حد برسد

آمار جانباختگان تصادفات باید به کمترین حد برسد

فرمانده ناجا گفت: اولویت ما در پلیس راهور کاهش تلفات جاده‌ای و تعیین سهم دستگا‌ه‌ها در تصادفات و مسوول سازی دستگاه‌های دیگر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در اولین نشست تخصصی روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی گفت: نقش رسانه و مجموعه اطلاع‌رسانی برای ما بسیار اهمیت دارد. اگر رسانه به عنوان واسط میان ما و مردم نباشد نمی‌توانیم مطالباتمان را به مردم انعکاس داده و از سوی دیگر درخواست‌های مردم را شاهد باشیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: باید اولویت‌هایمان مشخص شود و مسوول انجام و مسوول پیگیری اولویت‌ها نیز مشخص باشد.

فرمانده ناجا ادامه داد: اولویت ما در پلیس راهور کاهش تلفات جاده‌ای و تعیین سهم دستگا‌ه‌ها در تصادفات و مسوول سازی دستگاه‌های دیگر است.

وی ادامه داد:‌ نیروی انتظامی با تشکیل قرارگاه کاهش تصادفات و تلفات این مهم را شروع کرده البته این اهتمام همیشه وجود داشته اما می‌خواهیم آمار تلفات را کاهش داده و از وقوع آن پیشگیری کنیم.

سردار اشتری گفت: در نوروز سال 97 بیش از 15 درصد افزایش ترددهای جاده‌ای را داشتیم همچنین تا 1900 نفر در تابستان سال گذشته آمار تلفات جاده ای ما بوده است که البته این آمار نسبت به جمعیت کشور و وسایل نقلیه و آمار گواهینامه‌های فعال مقایسه می‌شود. در حال حاضر 33 میلیون وسیله نقلیه در حال تردد هستند همچنین 28 میلیون گواهینامه فعال وجود دارد.

ادامه دارد...

وی با بیان اینکه سفرهای مردم طولانی شده گفت:‌ با توجه به این موارد ما توانسته‌ایم مدیریت مناسبی داشته باشیم اما به این مقدار راضی نیستیم و ایده‌آل ما این است که تصادف نداشته و آمار جانباختگان به کمترین حد برسد.

کد N1900653

وبگردی