آفتاب

افتتاح ۳۶۰ میلیارد تومان پروژه ارتباطی در استان کرمان

افتتاح ۳۶۰ میلیارد تومان پروژه ارتباطی در استان کرمان

در سفر وزیر ارتباطات به کرمان پروژه‌های ارتباطی با ۹۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دولتی و ۲۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی امروز در حاشیه افتتاح این طرح‌ها در بخش کوهساران راور گفت: عدم توازن در پوشش تلفن همراه یکی از چالش های موجود استان کرمان بود به طوری که در بسیاری از نقاط استان تنها یک اپراتور فعالیت داشت. ۲ هزار و ۴۰۰ روستا در کرمان دچار این معضل بود و اکنون تمامی نقاط استان زیر پوشش تمامی اپراتورهای تلفن همراه قرار دارند. 

وی با بیان اینکه توسعه نیافتن تلفن ثابت از دیگر چالش های استان کرمان بود، عنوان کرد: پس از واگذاری شرکت مخابرات سرمایه گذاری برای توسعه خط ثابت تلفن انجام نشد و یک عقب ماندگی در این حوزه وجود داشت که امروز ثبت نام تلفن ثابت در یک هزار و ۳۰۰ روستا آغاز می شود. از مجموع سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده روستایی در استان کرمان نیز، ۷۰۰ کیلومتر دارای پوشش نامناسب یا نقاط کور بود که این مشکل نیز برطرف شده است. ۲۶۲ روستای استان کرمان نیز فاقد هر گونه ارتباطی بودند که با طراحی دقیق، ۸۸ نقطه استراتژیک شناسایی و دکل های ارتباطی دایر و دسترسی این روستاها نیز فراهم شده است. 

آذری جهرمی با اشاره به لزوم تامین سوخت و ایجاد جاده دسترسی به سایت های ارتباطی، گفت: در برخی مناطق به ویژه جنوب استان کرمان اینترنت وجود نداشته که امروز بر اساس گزارش اپراتورها ۱۴۲ سایت در مناطق شهری برقرار شده و برخی از این مناطق قبل از ارتباطات ثابت و همراه، دارای ارتباط اینترنتی شده‌اند. طی چند سال اخیر در ۲هزار و ۴۰۰ روستا نیز خدمات اینترنت پرسرعت دایر شده است. 

وی با تاکید بر اینکه در ۶ ماه اخیر شاخص های ارتباطی استان کرمان رشد یافته، گفت: کرمان، استانی با استعدادهای فراوان است و می تواند در حوزه تحولات دیجیتال نیز نقش اساسی ایفا کند. در استان کرمان تجهیز مرکز توانمندی کسب و کارهای نوپا و تجهیز مرکز آپای استان نیز انجام شده است.

کد N1900441

وبگردی