آفتاب

فناوران و نوآوران حوزه کشاورزی حمایت می شوند

فناوران و نوآوران حوزه کشاورزی حمایت می شوند

کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی به تازگی حمایت از طرح‌های جدیدی در این حوزه را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کمک و حمایت از پژوهشگران، فناوران و  نوآوران در حوزه های مختلف علمی فعالیتی است که می تواند به توسعه و گسترش هر یک از این حوزه ها و در نهایت پیشرفت کشور کمک کند.

در این میان کشاورزی حوزه ای مهم برای هر کشوری محسوب می شود چرا که امنیت غذایی هر جامعه ای را تامین می کند. حمایت از فناوران و نوآوران در این حوزه با ورود ایده و خلاقیت نیز باعث تسریع فعالیت ها و پایداری در این حوزه می شود.

در همین راستا کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی یکی از بخش هایی است که طرح های پژوهشی محققان را حمایت می کند.

در آخرین جلسه این کارگروه ۱۴ طرح پژوهشی، ۴ طرح پسا دکتری بررسی شد و در نهایت ۸ طرح برای حمایت مورد تایید قرار گرفت. علوم جنگلداری، آبخیزداری، شیلات، زراعت و فیتوشیمی زمینه برخی از این طرح ها است. البته پس از پایان هر طرح دستاوردی را خواهد داشت که برخی از آنها چاپ مقاله علمی و پژوهشی، ساخت دستگاه، تولید نرم افزار، ثبت اختراع و برگزاری کارگاه آموزشی است.

این کارگروه طرح‌های پژوهشی که مشوق تولید محصولات کشاورزی با اتکا به استعدادهای بومی هستند را مورد توجه قرار می‌دهد تا در بخش‌های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی، با تصویب و اجرای طرح‌های لازم در پیشبرد اهداف و بهره‌وری هر چه بیشتر از آب و خاک و اراضی کشاورزی گام‌های موثری برداشته شود.

کد N1900293

وبگردی