آفتاب

تبدیل تلفن همراه به کلید خودرو

تبدیل تلفن همراه به کلید خودرو

سه شرکت اپل، آئودی و بی ام و در زمینه ابداع استاندارد تازه ای به توافق رسیده اند که بر مبنای آن استفاده از تلفن های همراه به عنوان کلید باز و بسته کردن درب خودرو ممکن می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی نت، با اختراع یادشده بسیاری از مشکلات فعلی در زمینه حفظ امنیت خودروهای مختلف از بین می رود و رانندگان دیگر نیازی به حمل کلید برای باز و بسته کردن درب اتومبیل های خود ندارند.

این استاندارد جدید توسط کنسرسیومی موسوم به کار کانکتیویتی ابداع شده که قصد دارد قواعد و مبانی جدیدی را به منظور استفاده از تلفن های همراه به عنوان کلید خودروها تنظیم کند.

استاندارد یادشده Digital Key ۱.۰ نام دارد و کاربر از این طریق یک کلید دیجیتال را برای هر بار باز و بسته کردن درب خودرو بر روی تلفن همراه خود بارگذاری می کند. پس از آن کاربر از فناوری ارتباطی بی سیم ان اف سی خودرو را باز و بسته کرده یا حتی خودروی خود را روشن می کند.

قرار است یک سیستم مدیریت ایمنی قابل اعتماد نیز برای تضمین امنیت سیستم یادشده و کلیدهای دیجیتال بر روی هر خودرو نصب شود. تا به حال شرکت های خودروسازی مانند آئودی، بی ام و، جنرال موتورز، هیوندایی، فولکس واگن و شرکت های فناوری مانند اپل، سامسونگ، ال جی و پاناسونیک به این کنسرسیوم پیوسته اند. قرار است شرکت های دیگری مانند مرسدس بنز، تسلا و ولوو نیز به کنسرسیوم یادشده بپیوندند.

کلیدهای یادشده به اشتراک گذاری خودروها در مسیرهای یکسان میان مالکان آنها و همین طور کرایه خودرو را نیز آسان می سازد. انتظار می رود استفاده از این خدمات از اوایل سال ۲۰۱۹ ممکن شود.

کد N1900245

وبگردی