آفتاب
دبیر ستاد نانو:

تجهیزات پزشکی نانو حمایت می شوند/ توسعه بازار در کشورهای اروپایی

تجهیزات پزشکی نانو حمایت می شوند/ توسعه بازار در کشورهای اروپایی

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه از تجهیزات پزشکی نانو برای دریافت گواهینامه CE حمایت می کنیم، گفت: این گواهینامه برای توسعه بازار محصولات ایرانی در بازارهای اروپایی اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آمار اعلام شده، بازار تجهیزات پزشکی در ایران رقمی حدود دو میلیارد یورو است که حدود ۳۰ درصد آن در اختیار تجهیزات تولید داخل قرار گرفته و ۷۰ درصد آن نیز به محصولات وارداتی اختصاص دارد.

با توجه به این بازار بزرگ، توان تولیدکنندگان داخلی، الزام‌آور بودن اخذ تأییدیه‌های بین‌المللی در این حوزه و نیاز شرکت‌ها، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طریق کریدور صادرات، حمایت از اخذ گواهینامه CE را در قالب آیین‌نامه‌های حمایتی مربوطه در دستور کار قرار داده است.

طبق آئین‌نامه حمایت از اخذ گواهینامه CE ۵۰ درصد از هزینه‌های قانونی اخذ گواهینامه‌ در ضوابط جدید اداره کل تجهیزات پزشکی تا سقف ۴۰ میلیون تومان در قالب حمایت به شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند یا برتر صادراتی بازپرداخت خواهد شد.

دکتر سعید سرکار در این خصوص به خبرنگار مهر اظهار کرد: ستاد توسعه فناوری نانو نیز به‌منظور حمایت از شرکت‌های نانویی دارای تأییدیه نانومقیاس، ۸۰ درصد از هزینه‌های اخذ گواهینامه‌های سیستمی (ایزو ۱۳۴۸۵) و محصولی (CE) در ضوابط جدید اداره کل تجهیزات پزشکی را تا سقف ۲۰ میلیون تومان به شرکت‌ها پرداخت خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه این حمایت شامل تجهیزات پزشکی حوزه نانو می شود، خاطر نشان کرد: این اقدام برای توسعه بازار و صادرات محصولات دانش بنیانی است که از نظر کمی و کیفی ارتقا داده شده اند؛ در این راستا ظرفیت شرکت های دانش بنیان که در حوزه نانو هستند به کار گرفته می شود.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، این تاییدیه و گواهینامه CE  زمینه ای برای ورود تجهیزات پزشکی نانو به بازارهای خارجی از جمله اروپا است که می تواند به محصول دانش بنیان ایرانی اعتبار دهد که کار بازاریابی را برای آنها راحت تر می کند.

کد N1900188

وبگردی