آفتاب

سوئیس 2 - 1 صربستان / بازگشت بزرگ سوئیس

سوئیس 2 - 1 صربستان / بازگشت بزرگ سوئیس

تیم ملی سوئیس موفق شد دست به بازگشت بزرگی زده و شکست برابر صربستان را به برتری 1-2 تبدیل کند.

به گزارش ورزش سه، تیم ملی سوئیس در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه که در اولین دیدار خود یک تساوی از برزیل گرفته بود، در دومین دیدار خود اگرچه در اوایل بازی از صربستان عقب افتاد اما در نهایت با گل های گرانیت ژاکا و شکیری در نیمه دوم موفق شد به برتری 1-2 رسیده و به خاطر تفاضل گل کمتر بعد از برزیل در رتبه دوم قرار گیرد. حالا اگر صربستان 3 امتیازی به دنبال صعود به مرحله بعد است باید در روز پایانی برابر برزیل دست به کاری بزرگی زده و راهی دور دوم جام جهانی شود.

اولین فرصت در دقیقه 4 برای صربستان ایجاد شد اما ضربه سر متررویچ با عکس العمل دیدنی سنگربان سوئیس دور شئد اما یک دقیقه بعد این سناریو تکرار شد و این بار متروویچ موفق شد روی ارسال تادیچ و یا یک ضربه سر دیدنی گل اول صربستان را به ثمر برساند.

در دقیقه 10 ژمائیلی روی ارسال رودریگز فرصت داشت گل تساوی را به ثمر برساند اما ضربه او راهی به دروازه نیافت. دقایقی بعد این میلینکوویج ساویچ بود که شانس خود را برای گلزنی از فاصله ای دور امتحان کرد اما او نیز نتوانست خطر مهمی ایجاد کند.

در ادامه جریان بازی آرام شد و تیم ملی سوئیس نیز قادر به خلق موقعیت روی دروازه حریف را نداشت. در اواخر نیمه اول ماتیچ می توانست اختلاف را 2 برابر کند اما سومر واکنش خوبی نشان داد.

در دقیقه 45 ضربه سر تادیچ در آستانه وارد شدن به دروازه بود اما صربستان در این صحنه بدشانس بود تا نیمه اول با برتری 0-1 به سود این تیم به اتمام برسد.

سوئیس نیمه دوم را هجومی آغاز کرد اما در ابتدای کار ضربه ضعیف از ریکاردو رودریگز با اختلاف به بیرون رفت اما در دقیقه 53 سوئیس به گل رسید.

روی یک رفت و برگشت گرانیت ژاکا در پشت محوطه صربستان صاحب فرصت شده و با یک ضربه دیدنی به گوشه دروازه زننده گل تساوی سوئیس لقب گرفت.

5 دقیقه بعد سوئیس بهترین بخت را برای زدن گل دوم داشت اما ضربه دیدنی شکیری از گوشه زمین به دیرک دروازه صربستان برخورد کرد.

در ادامه دو تیم حملاتی را روی دروازه یکدیگر ترتیب دادند اما هیچیک به حدی خطرناک نبود که به گل برتری طرفین منتج شود. در دقیقه 80 این بود که با یک ضربه از پشت محوطه دروازه صربستان را تهدید کرد اما این شوت توسط استویکوویچ مهار شد.

اما بالاخره در دقیقه 90 سوئیس به گل دوم رسید. ژردان شکیری روی پاس گاورانوویچ در موقعیتی تک به تک قرار گرفت و با یک ضربه زمینی و دقیق گل برتری تیمش را به ثمر رساند تا آنها 1-2 صربستان را مغلوب کنند.


صفحه ویژه جام جهانی 2018 روسیه


کد N1899839

وبگردی