آفتاب

امکانات درمان دانش آموزان شین آبادی در ایران فراهم شد

امکانات درمان دانش آموزان شین آبادی در ایران فراهم شد

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با تامین برخی امکانات برای جراحی دانش آموزان شین آبادی در بیمارستان حضرت فاطمه (س)، اقدامات درمانی آنها ادامه یافته و دیگر نیازی به اعزام آنها به خارج از کشور نخواهد بود.

به گزارش ایلنا، طیب قدیمی(معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت)درباره وضعیت رسیدگی به دانش آموزان شین آبادی، اظهار داشت: یک کمیته علمی در بیمارستان حضرت فاطمه(س) با حضور مجرب ترین استادان و جراحان درمان سوختگی و ترمیمی کشور روز سه شنبه گذشته تشکیل شد و همه این دانش آموزان معاینه و ویزیت مجدد شدند.

وی افزود: نظر استادان ایرانی با نظر همتایان خارجی آنها که در هفتمین کنگره سوختگی به ایران آمده و این دختران را معاینه کرده بودند، مطابقت داشت؛ حتی می‌توان گفت، نظر پزشکان کشور بسیار جامع تر و کامل تر بود زیرا تجربه بیشتری در مواجهه با بیماران سوختگی داشته اند.

قدیمی ادامه داد: در کمیته ای که برای بررسی وضعیت این بیماران تشکیل شد، ابعاد مختلف تداخل های جراحی و ترمیم سوختگی این افراد مشخص شد که با تامین برخی امکانات در زمینه جراحی در بیمارستان یاد شده، اقدامات درمانی و جراحی آنها ادامه خواهد یافت؛ در واقع می توان گفت دیگر نیازی به اعزام آنها به خارج از کشور نیست.

وی یادآورشد: تاکنون ۱۳۹ جلسه فیزیوتراپی و کاردرمانی، ۱۳۳۰ ویزیت جراحی، ۱۸۸ عمل جراحی، ۴۳۸ جلسه تزریق تیشو (تزریق بافت) و ۸۴ بار لیزر درمانی برای این دانش آموزان توسط بهترین متخصصان و فوق تخصصان رشته های جراحی ترمیمی، سوختگی، پلاستیک و جراحی دست انجام شده است؛ برخی از این پزشکان سابقه و تجربه بیش از ۳۰ سال فعالیت در حوزه جراحی و درمان سوختگی دارند.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: با توجه به اینکه سوختگی عوارض طولانی جسمی و روانی برجا می گذارد، تیم پزشکی و حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی با هماهنگی این وزارتخانه سعی خواهد کرد تا در صورت امکان، تسهیلات و امکانات بیشتری در اختیار دختران شین آبادی قرار دهد.

کد N1899328

وبگردی