آفتاب

انتقاد صالحی از خروج شتابزده برخی شرکت‌های اروپایی از ایران

انتقاد صالحی از خروج شتابزده برخی شرکت‌های اروپایی از ایران

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه سفر خود به نروژ با وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، اینه اریکسن سوریده، وزیر امور خارجه نروژ در این دیدار با تشریح مواضع کشورش در قبال برجام، اعلام کرد: نروژ در کنار اتحادیه اروپا قویا از استمرار برجام و حق برخورداری ایران از منافع آن حمایت کرده و در این رابطه تلاش می‌کند.

در این دیدار علی اکبر صالحی ضمن قدردانی از حمایت‌های نروژ از برجام و روابط خوب دوجانبه، به اهمیت دریافت نتایج ملموس ملت ایران از حمایت های سیاسی و اقتصادی اروپا از برجام تأکید کرد.

صالحی با انتقاد از واکنش شتابزده بعضی از شرکت‌های اروپایی نسبت به خروج آمریکا از برجام، سیاست‌های واشنگتن را محکوم به شکست دانست و فروپاشی برجام را آسیبی جبران‌ناپذیر برای جامعه جهانی برشمرد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان حفظ احترام به شئونات ملت ایران را در رأس نظام تصمیم‌گیری در سیاست خارجی کشور برشمرد و گفت که پایبندی به تعهدات بین‌المللی صرفا در یک ساز و کار متقابل امکان‌پذیر است.

صالحی همچنین یادآور شد: اعتمادسازی مهم و ضروری بوده اما مستلزم اقدام به‌هنگام و موثر طرفین است و امیدواریم اروپا با درک حساسیت شرایط به اجرای تعهداتش در زمان مورد انتظار اقدام نماید.

وزیر خارجه نروژ نیز حمایت کشورش از برجام را بسیار جدی توصیف کرد و خروج از آن را دارای تبعات سنگین برای ثبات و امنیت منطقه خاورمیانه، رژیم منع اشاعه و گسترش سلاح‌های هسته‌ای و بی‌اعتبار شدن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دانست. او ابراز امیدواری کرد که حفظ برجام بتواند به عنوان تسهیل‌کننده حل مناقشات منطقه‌ای عمل کند.

انتهای پیام

کد N1899316

وبگردی