آفتاب

تمهیدات لازم برای اجرای موفق طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اندیشیده شده است

تمهیدات لازم برای اجرای موفق طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اندیشیده شده است

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی گفت: مستندسازی کامل، شبکه‌سازی، دارا بودن بازار هدف و رصد فعالیت متقاضیان بعد از اجرای طرح از جمله ویژگی‌های طرح توسعه مشاغل خانگی است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدصادق بیجندی در نشست هماهنگی اجرای طرح مشاغل خانگی در استان ایلام اظهار کرد: از دو سال و نیم گذشته نگاه جدید به حوزه مشاغل خانگی و طراحی الگوی جدید مطرح شد و سال گذشته به طور جدی مورد پیگیری قرار گرفت و در ستاد مشاغل خانگی الگوی پیشنهادی به تصویب رسید که با حمایت وزیر کار و سایر متولیان امر در مهرماه 96 تفاهم‌نامه‌ای با رئیس جهاد دانشگاهی و وزارت کار به امضاء رسید.

وی با تاکید بر چکش کاری طرح و انعطاف‌پذیری آن بر اساس شرایط استان‌ها گفت: وزارت تعاون کارفرما است و جهاد به عنوان مجری ارتباط بین همه دستگاه‌ها را برقرار می‌کند.

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی از کار مطالعاتی در 9 کشور قبل از اجرای این طرح خبر داد: در حوزه آموزش و مشاوره کارهای هدفمند و متفاوتی انجام شده و ارائه‌ی آموزش‌های عمومی و فراهم کردن بازار از مزایای این طرح است و در این طرح نحوه‌ی عملکرد افراد را رصد می‌کنیم.

بیجندی به مشکلات مستندسازی این طرح اشاره کرد و گفت: متاسفانه اطلاعاتی که از سازمان های مختلف در این طرح گرفته می‌شد عموماً متناقض بود که امروز جمع آوری شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی یکی از این کارها را شبکه سازی عنوان کرد و گفت: هم‌افزایی کامل در این طرح وجود دارد و تمام دستگاه‌ها هماهنگ می‌شوند و در این طرح درصدد هستیم بحث تسهیل‌گران و مشاوران را دنبال کنیم و برای هر ۵۰ نفر متقاضی یک مشاور و تسهیل‌گر پیش‌بینی کردیم.

مهناز امامدادی رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با تشریح فرایند اجرای طرح گفت: این طرح در سه فاز انجام می‌شود که فاز اول، بررسی و شناسایی مزیت‌ها و توانمندی‌های مناطق، فاز دوم توانمندسازی متقاضیان و فاز سوم و نهایی اتصال به بازار است.

وی اظهار کرد: تمامی مراحل فاز اول به‌طور کامل انجام‌ شده و در اجرای فازهای دوم و سوم، پیشرفت‌هایی صورت گرفته و بخش‌های اصلی کار انجام‌ شده است.


انتهای پیام

کد N1899275

وبگردی