آفتاب

۸۰ درصد از کارهای قضایی به صورت الکترونیک انجام می‌شود

۸۰ درصد از کارهای قضایی به صورت الکترونیک انجام می‌شود

به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه رییس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان با حجت الاسلام و المسلمین حسینی دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام مزارعی رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید مظلوم آیت اله دکتر بهشتی معمار دستگاه قضایی هفته قوه قضائیه را به سنگربانان عدالت تبریک گفت و اظهار کرد: خداوند به ما نعمتی داده که خادم مردم هستیم و در آیات الهی نیز بدان اشاره شده که خداوند هروقت بخواهد به کسی نعمت زیادی ببخشد مردم را نیازمند او می کند تا مردم برای حل مشکلات خودشان به وی مراجعه نمایند .

قاضی القضات استان در ادامه افزود: تکلیف ما اجرای عدالت و برخورد قاطع با سالبین امنیت است و در حال حاضر ۱۳۲ نفر قاضی در دادگستری استان مشغول انجام وظیفه هستند ..  

رییس شورای قضایی استان با اذعان به اینکه در زمینه اصلح و سازش نیز اقدامات مؤثری در شورای حل اختلاف انجام شده ، بیان داشت: در سال گذشته تعداد ۵ پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه کردیم علاوه بر اجرای عدالت و برخورد با مجرمین در حوزه ی امنیت استان نیز تلاش های ارزنده ای انجام گرفته است و در زمینه ایجاد امنیت در رتبه اول کشور قرار داریم.

رییس کل دادگستری استان ادامه داد نزاع های دسته جمعی و فردی و تعرض به اموال عمومی به نحو شایسته ای کاهش پیدا کرده و آمار جرایم خشن در استان به شدت پایین است.

مقام ارشد قضایی استان ایجاد مدیریت پیگیری پرونده های مهم را گامی اساسی و مؤثر در سرعت عمل و رسیدگی و پیگیری پرونده ها تا حصول نتیجه دراین زمینه  برشمرد و افزود: در همین راستا  شناسایی و دستگیری سارقین طلافروشی گچساران و یاسوج که با لطف خدا و دعای خیر مردم همراه بود صورت گرفت و لازم است از دادستان های عمومی و انقلاب شهرستان های بویراحمد وگچساران و همه نیروهای قضایی، امنیتی و انتظامی تشکر کنم.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی با اذعان به اینکه هم اکنون هیچگونه پرونده ثبت نشده ای در دادسرا، کلانتری ها و پاسگاه ها وجود ندارد اظهار داشت: در سال ۱۳۹۶ تعداد یکصد و ۷۷ هزار و ۷۵۵ فقره پرونده  به محاکم قضایی استان و شوراهای حل اختلاف وارد شده و در همین مدت تعداد یکصد و۶۹ هزار پرونده مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه به دادرسی الکترونیک نیز اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه در بین قوای سه گانه در حوزه ی استفاده از ظرفیت مکانیزه و الکترونیک به جهت دادرسی الکترونیک از سایرین جلوتر بوده و در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به محرومیت و نبود زیرساخت های مخابراتی علیرغم نبود همه امکانات در رتبه ی دوم کشور قرار داریم.

وی در ادامه در خصوص بهره مندی از  مزایای استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیک نیز گفت: از مزایای این سامانه کوتاه شدن فرآیند ابلاغ اوراق قضایی به طرفین پرونده و اینکه اطلاعات پرونده توسط افراد غیر رؤیت نمی شود.

مزارعی در ادامه افزود: در همه حوزه های قضایی به جز ۲ حوزه فیبر نوری وجود دارد و هم اکنون ۸۰ درصد از کارهای قضایی به صورت الکترونیک انجام می شود .

رییس کل دادگستری استان در پایان با اشاره به وضعیت طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت منابع خدادادی در استان سبب شده تا سود جویان اقدام به تصرف غیر قانونی  جنگل، مرتع و حتی رودخانه ها نمایند اما در سال گذشته با اقدام دستگاه  های مسئول و حمایت های دادگستری استان ،یک هزار هکتار از عرصه هایی که تصرف شده بود به بیت المال برگشت و قریب به ۲۰ تا ۳۰ هکتار از  عرصه هایی که در آن نهال غرس شده بود ،نهال ها قلع و قمع و رفع تصرف گردید.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهر یاسوج نیز در سخنانی با اظهار اینکه مسئله ی قضا مسئله ای بسیار مهم ، ظریف و حساسی است افزود: قوه ی قضائیه تکیه گاه مردم است و با انجام وظیفه ی قاضی است که عدل و عدالت برقرار می شود ، بنابراین کسانی که برای نظام زحمت می کشند توفیق بسیار مهمی است که خداوند به آنها واگذار کرده است.

امام جمعه یاسوج در ادامه گفت: کسانی که در منصب قضاوت انجام وظیفه می نمایند مجری عدل و عدالت بوده  و حافظ نظم ، ناموس و اموال مردم هستند .

وی در پایان با تشکر از دستگاه قضایی استان افزود: از امنیتی که دستگاه قضایی و دست اندرکاران اجرای عدالت در استان ایجاد کرده اند تشکر می نمایم و مردم هم باید قدردان نعمت  امنیت  باشند.

کد N1898930

وبگردی