آفتاب

فعالیت دو کارخانه «فولاد قزوین» و «آرمان شفق» از سر گرفته شد

فعالیت دو کارخانه «فولاد قزوین» و «آرمان شفق» از سر گرفته شد

به گفته کارگران دو کارخانه «فولاد قزوین» و «آرمان شفق»، فعالیت این دو واحد تولیدی پس از یک وقفه تقریبا سه هفته‌ای، طی روزهای گذشته با ۳۰۰ کارگر از سرگرفته شده است.

تعدادی از کارگران دو کارخانه «فولاد قزوین» و «آرمان شفق» در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: پس از حدود سه هفته توقف فعالیت‌های خطوط تولیدی این دو کارخانه، چند روزی است که مشغول به کار هستیم.

این کارگران یادآور شدند: فعالیت تولیدی دو کارخانه «فولاد قزوین» و «آرمان شفق» روز پنجشنبه (دهم خرداد ماه) موقتا متوقف و در تمام این مدت، ۳۰۰ نفر از کارگران این واحد صنعتی از حضور در محل کار خود منع شده بودند.

به گفته آنها، فعالیت این دو مجموعه به دلیل متعهد نبودن کارفرمای بخش خصوصی به تعهداتش متوقف شده بود  اما اخیرا مسئولیت این دو کارخانه به یک کارفرمای جدید واگذار شده که در نتیجه آن؛ واحد آرمان شفق از تقریبا ۴ روز پیش و فولاد قزوین از روز گذشته فعالیت تولیدی خود را آغاز کرده‌اند.

 آنها می‌گویند: در حال حاضر حدود ۱۱۰ نفر از همکارانمان در واحد ارمان شفق و مابقی در فولاد قزوین مشغول کارند که در سال جاری مطالبات مزدی خود را دریافت نکرده‌اند. در حال حاضر کارفرمای جدید به هر کارگر حدود ۳۰۰ هزار تومان به صورت علی‌الحساب پرداخت کرده است.

این کارگران با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین دغدغه آنها مسئله معوقات مزدی و بیمه‌ای است که از کارفرمایان قبلی طلبکارند، افزودند: باتوجه به بازگشایی کارخانه امیدواریم که این مسئله نیز مرتفع شود.

از قرار معلوم هر یک از کارگران این دو کارخانه تقریبا مبالغی بین ۶ تا ۸ میلیون تومان بابت مطالبات قبلی از کارفرمایان سابق طلبکارند.

کد N1898791

وبگردی