آفتاب

امضای تفاهم‌نامه 80 میلیون دلاری با شرکت ریلی سوئیسی

امضای تفاهم‌نامه 80 میلیون دلاری با شرکت ریلی سوئیسی

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن از امضای تفاهم‌نامه با شرکت ریلی سوئیسی برای پروژه‌های بازسازی و خرید ماشین آلات ریلی به ارزش 20 تا 80 میلیون یورو خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی و تجهیزات وابسته تفاهم‌نامه‌ پروژه‌های بازسازی و تعمیر اساسی دو دستگاه سرندبالاست و 6 تا 9 ماشین زیرکوب و تدارک 21 دستگاه ماشین آ‌لات خطی بین ایران و یک شرکت سوئیسی منعقد شد.

مازیار یزدانی معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن در جمع خبرنگاران درباره عقد این تفاهم‌نامه اظهار داشت: ارزش این تفاهم‌نامه 20 میلیون یورو است که در فازهای بعدی تا 80 میلیون یورو افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مناقصه 21 دستگاه در شبکه ریلی در حال برگزاری است که شرکت ماتیزا که یک شرکت سوئیسی ا ست موافقت کرده در این مناقصه با تامین مالی شرکت کند.

وی با تاکید بر اینکه با انجام این پروژه انقلابی در شبکه ریلی رخ می‌دهد گفت: تولیدکنندگان این ماشین‌آلات در دنیا به صورت انحصاری کار می‌کنند و برای توسعه خط استفاده می‌شوند.

یزدانی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در مرحله اول 20 میلیون یورو و مکاتبات انجام شده تا سقف 80 میلیون یورو در کشور ما هزینه کنند.

همچنین در ادامه ترانز مسرلی نماینده شرکت ماتیزا در جمع خبرنگاران در باره شرایط جدید ایران و اعمال برخی تحریم‌ها گفت: کشور سوئیس از صدها سال گذشته کشور بیطرف از نظر سیاست‌های جهانی بوده و ما همچنان تصمیم گرفتیم در این موضوعات بی‌طرف بمانیم.

وی با اشاره به جزئیات تفاهم‌نامه ا نجام شده اظهار داشت: توافقات ما دارای چهار قسمت است که فاز اول بازسازی دو دستگاه سرندبالاست است قسمت‌های بعدی شامل فروش شش تا 9 دستگاه زیرکوب، فروش تجهیزات جدید برای مناقصه و ساخت مرکز تامین و نگهداری آموزش پرسنل ایرانی خواهد بود.

 

کد N1898656

وبگردی