آفتاب

تبدیل صوت به متن برای ناشنوایان با کمک میکروفون و اپلیکیشن

تبدیل صوت به متن برای ناشنوایان با کمک میکروفون و اپلیکیشن

به تازگی سیستمی برای افراد ناشنوا ساخته شده که شامل چند میکروفون بی سیم و اپلیکیشن مخصوص است و با ثبت صدا و تبدیل آن به متن به فرد کمک می کند تا صحبت های اطرافیان را متوجه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، اپلیکیشن های مختلفی برای تبدیل صوت به متن وجود دارد که به افراد ناشنوا کمک می کند گفته های افراد دیگر را بخوانند. اما بیشتر اوقات با وجود صدای پس زمینه یا هنگام صحبت کردن چند نفر با یکدیگر، آنها دچار اختلال می شوند.اما SpeakSea یک سیستم چند میکروفونی است که عملکرد بهتری دارد.

یک کارآفرین هلندی این سیستم را ساخته است. SpeakSea در اصل متشکل از سه میکروفون بی سیم مجهز به وای فای ، یک شارژر یا سیستم مرکز و یک اپلیکیشن اندرویدiOS است. هر میکروفون به لباس یکی از افراد در حال گفتگو می چسبد و سخنان آنها را بدون سروصدای پس زمینه ثبت می کند.

میکروفون ها صوت را به سیستم شارژ یا سیستم مرکز منتقل می کنند. این سیستم قابلیت دریافت اطلاعات تا فاصله ۲۰ متری را دارد. سیستم مرکزی نیز سخنان رصد شده توسط میکروفون های مختلف را جمع آوری کرده و به وسیله وای فای به اپلیکیشن موبایل فرد ناشنوا ارسال می کند.

 اپلیکیشن اطلاعات را به صورت متن در نمایشگر ارائه می کند. می توان متون محاورات را در اپلیکیشن ذخیره کرد. سیستم مذکور از ۱۲۰ زبان پشتیبانی می کند.

 عمر باتری  میکروفون ها نیز با توجه به مدت زمان استفاده ۲تا ۴ ساعت به ازای هر شارژ است.

کد N1898580

وبگردی