آفتاب
فرمانده ناجا:

هشدار فرمانده ناجا به کسانی که از بیت‌المال سوءاستفاده می‌کنند

هشدار فرمانده ناجا به کسانی که از بیت‌المال سوءاستفاده می‌کنند

فرمانده ناجا گفت: کسانی که دسترسی به بیت‌المال دارند و قدرت جابجایی اموال داشته و سوءاستفاده می‌کنند، مطمئن باشند، پلیس با آنها برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اشتری در گردهمایی روسای پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان‌های سراسر کشور گفت:   مبارزه با کالای قاچاق یکی از مهمترین اولویت های ما در پلیس آگاهی است و از لحاظ ریالی افزایش ۴۰ درصدی در کشف کالا داشتیم.

فرمانده ناجا تصریح کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در ابتدای امسال تاکیدات زیادی بر استفاده از کالای داخلی داشتند باید دستگاه‌ها سهم خود در برخود با کالای قاچاق و ازر را بدانند و در این راستا همگام با پلیس عمل کنند.

سردار اشتری در ادامه با اشاره به مبارزه پلیس با جرایم خشن و قتل و اینکه با اقتدار با مسببن این امر برخورد خواهد کرد، گفت: پلیس بر نمی‌تابد که یک شخص با سلاح نظم و امنیت را برهم بزند و با قاطعیت با آن برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به اولویت نیروی انتظامی افزود: اولویت‌های نیروی انتظامی در ابتدای امسال مشخص شده و مهمترین اولویت‌های پلیس آگاهی ناجا مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با جرایم خشن، مبارزه با سرقت و مبارزه با جرایم اقتصادی است.

این مقام عالی انتظامی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: پلیس آگاهی باید با اشراف اطلاعاتی بر مرزها، گلوگاه‌ها و انبارهای داخلی عرصه را بر قاچاقچیان کالا و ارز تنگ کند.

سردار اشتری ادامه داد: روند مقابله با قاچاق کالا و ارز رو به رشد است، اما ایده ال ما نیست و تا رسیده به نقطه ایده ال فاصله داریم.

وی به بانک‌های اطلاعاتی اشاره کرد و گفت: باید استفاده از بانک‌های اطلاعاتی در ناجا متمرکز شود و در اختیار ماموران و کارآگاهان قرار گیرد تا بتواند قدرت پلیس را با یک طبقه‌بندی خاص ارتقا دهند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه روش‌های سنتی نمی‌تواند در این مقطع به ما پاسخ دهد، گفت: باید از روش‌های جدید، تکنولوژی و ظرفیت‌های نوین استفاده کنیم.

سردار اشتری اعلام کرد: باید همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها، بانک‌های اطلاعاتی خود را در اختیار پلیس قرار دهند تا پلیس قدرت پیش‌بینی و پیشگیری خود را ارتقا دهد، چرا که معتقدیم پیشگیری بر اقدامات انتظامی مقدم است.

وی همچنین درباره جرائم خشن و مسلحانه گفت: اگرچه تعداد جرائم خشن ومسلحانه کم است، اما مردم را نگران می‌کند و این موارد در شان کشور و مردم عزیز ما نیست.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه با قاطعیت و اقتدار با جرائم خشن و مسلحانه برخورد می‌کنیم، گفت: باید ماموران ما با آموزشی که فراگرفته‌اند به موقع در صحنه حاضر شده و برخورد کنند تا متهم از دست‌شان فرار نکند.

اشتری تصریح کرد: اصلا قابل قبول نیست کسی که سلاح به دست گرفته و به مردم حمله کرده و سرقت به عنف انجام داده فرار کند؛ یا باید به دست قانون بیفتد یا باید در همان مهلکه به هلاکت برسد.

وی تاکید کرد: امیدواریم دستگاه قضایی در برخورد با این پرونده‌ها سرعت بیشتری به خرج داده و باعث شود که مجرمان به سزای خود رسیده و باعث عبرت شوند.

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: پلیس در جرائم خشن و مسلحانه به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آید و از تمام ظرفیت خود استفاده می‌کند.

سردار اشتری درباره جرائم اقتصادی گفت: ما نمی‌توانیم بی‌تفاوت از تخلفات اندک افرادی که دستشان به جایی می‌رسد و سوء استفاده می‌کنند بگذریم بر اساس قانون آنها را شناسایی کرده و برخورد می‌کنیم.

وی گفت: کسانی که دسترسی به بیت‌المال دارند و قدرت جابجایی اموال داشته و سوءاستفاده می‌کنند مطمئن باشند پلیس با آنها برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ناجا با مخلین نظم در عرصه اقتصادی با قاطعیت برخورد می‌کند و نباید در این زمینه چشم پوشی کرد، گفت: برای ما افراد، گروه‌ها و جناح‌ها ملاک نیست، بلکه برای ما ملاک فقط قانون است.

ادامه دارد...

کد N1898434

وبگردی