آفتاب

«دوئل روی تپه سرابو» خواندنی شد

«دوئل روی تپه سرابو» خواندنی شد

مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه احمد سوسرایی با عنوان «دوئل روی تپه سرابو» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، انتشارات کتاب نیستان مجموعه داستان «دوئل روی تپه سرابو» اثر احمد سوسرایی را روانه بازار کتاب کرد.

دوازده داستان کوتاه این مجموعه هر یک به نوعی جهانی تازه از زندگی‌هایی را پیش روی مخاطب باز می‌کند که تجربه آن تا پیش از این برای آنها به سادگی خوانش این داستان‌ها ساده و لذت‌بخش نبوده است و همین مساله است که مواجهه با این داستان‌ها را جذاب، قابل اعتنا و لذت‌بخش می‌کند.

مجموعه داستان «دوئل روی تپه سرابو» نوشته احمد سوسرایی تلاش کرده است تا بیانی تازه از روایت‌های داستانی فولکلور را برای مخاطب خود به ارمغان بیاورد. سوسرایی برای خلق داستان‌های خود ویژگی‌ها و دریافت‌های اقلیمی خود از زیست بومش را دست‌مایه خلق داستان‌های کوتاه خود قرار داده و بر همین اساس برخی از داستان‌های او با خروج از مختصات زندگی در کلان‌شهرهای بزرگ به زیست بومی با مختصات بکرتر دست پیدا می‌کند که به طبع آن ساختار اندیشه و تفکر و نیز حیات و الزامات آن از جمله روابط انسانی در آن ساختاری بکرتر پیدا می‌کنند. این کوچ داستان‌های سوسرایی را به نوعی شکلی انحصاری داده است تا نویسنده در ابتدای راه، چندین گام مهم برای متفاوت بودن و خلق داستان کوتاهی که بتواند مخاطب خود را شگفت‌زده کند از سایر نویسندگان جلو باشد.

از سوی دیگر تلاش سوسرایی در این اثر را می‌توان تلاش تجربی ستودنی برای ایجاد نگاه و زیست بوم متفاوت به داستان کوتاه دانست که در آثار داستان‌نویسان هم‌عصر با او کمتر می‌توان نشانه‌ای از علاقه و توجه به آن را ردیابی کرد.

کتاب نیستان مجموعه داستان «دوئل روی تپه سرابو» را در 136 صفحه و با قیمت 9000 تومان منتشر کرده است.

کد N1898422

وبگردی