آفتاب

پیشرفت فیزیکی 90 درصدی راه‌آهن خواف – هرات / تحریم‌ها باعث توانمندی شرکت‌های ایرانی شد

پیشرفت فیزیکی 90 درصدی راه‌آهن خواف – هرات / تحریم‌ها باعث توانمندی شرکت‌های ایرانی شد

مدیرعامل شرکت بالاست با بیان اینکه از کشورهای پیشرو در صنعت ریلی عقب نیستیم و در مناقصه‌های بین‌المللی حضور داریم، گفت: تحریم‌ها باعث توانمند شدن شرکت‌های ایرانی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ابراهیم محمدی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی با اشاره به پروژه خط آهن خواف – هرات اظهار داشت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه 90 درصد است و احتمالا تا پایان امسال آماده افتتاح شود.

وی ادامه داد: از دیگر پروژه‌های شرکت بالاست چهار خطه‌سازی راه‌آهن تهران – کرج است که این پروژه هم 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت بالاست با اشاره به آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن میانه تبریز گفت: در حال حاضر زیرسازی این پروژه به طول 132 کیلومتر 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشرفت فیزیکی روسازی آن به 47 درصد رسیده است.

محمدی با بیان اینکه دنبال افزایش سرعت پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها هستیم، گفت:‌ تجهیزات مورد نیاز از جمله یک‌دستگاه جوش ریل از کشور روسیه وارد شده تا به سرعت کار بیفزاید.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و احتمال بازگشت تحریم‌ها تاکید کرد: تحریم‌های گذشته عامل توانمندی شرکت‌های ایرانی بود و در شرایط جدید هم مشکلی برای ما ایجاد نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت بالاست با تاکید بر اینکه آماده همکاری با شرکت‌های استارت‌آپ هستیم، گفت: از همکاری با شرکت‌ها و فناوری‌های نوین استقبال می‌کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه با شرکت‌های تولیدکننده داخلی برای خرید واگن در حال مذاکره هستیم، گفت: در بحث فناوری ریلی از کشورهای پیشرو مانند روسیه عقب نیستیم و در مناقصه‌های بین‌المللی کشورهای منطقه از جمله آذربایجان حضور داریم.

کد N1898215

وبگردی