آفتاب
رئیس مدارس غیردولتی؛

دسترسی به توسعه درون ساز بدون مشارکت امکان پذیر نیست

دسترسی به توسعه درون ساز بدون مشارکت امکان پذیر نیست

معاون وزیر و رئیس مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی،دسترسی به توسعه درون ساز را بدون مشارکت بیرونی امکان پذیر ندانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی زینی وند در گردهمایی آموزش توجیهی روسای ادارات مشارکت‌های مردمی و ناظران میدانی استان‌های سراسر کشور اظهار کرد: تأثیرگذاری در تربیت انسان های سالم و متعهد از یک سو و نقش آن در توسعه منابع انسانی ، اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی از سوی دیگر باعث شده تا توجه به معلم ومدرسه از مسائل اصلی کشور باشد.

زینی وند افزود: در نظام جمهوری اسلامی، توسعه یافتگی مبنی بر مشارکت های مردمی و حضور مردمی در همه ابعاد تعریف شده است و محوریت توسعه درونی در برنامه ریزی ها موردتوجه جدی قرار گرفته است و دسترسی به توسعه درون ساز بدون مشارکت امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: شکل گیری مدارس غیردولتی توانسته بخشی از مسئولیت سنگین تعلیم و تربیت را از دوش آموزش و پرورش بردارد.

رئیس مدارس ومراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی با بیان اینکه علی رغم خدمات خوب مدارس و مراکز غیردولتی، همواره این مدارس با حب و بغض ها و انتقادها همراه بوده است خاطر نشان کرد: مدارس غیر دولتی باعث بالندگی آموزش و پرورش شده است و براساس تأکید وزیر، بایستی همه متولیان تعلیم و تربیت زمینه جلب رضایت مخاطبان ، افزایش کیفیت و اصلاح روندهای مدارس غیردولتی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: در بحث سیاست راهبردی حول محور سیاست گذاری و با استفاده  از روش های نوین علمی ومتناسب با اهداف و مأموریت های سازمانی، دستورالعمل نظارت جامع سازمانی تدوین و به استان ابلاغ شده است، سطح اول خودارزیابی، سطح دوم کارشناسان مناطق، سطح سوم کارشناسان استانی و سطح چهارم کارشناسان حوزه ستادی، می باشد و مدارس در طول سال حداقل یک بار  موردنظارت قرار می گیرند.

 زینی وند با اشاره به سطوح  مختلف نظارتی در مناطق گفت: نظارت توسط کارشناسان و ناظران مناطق، استانی که متناسب با موضوع مانند ثبت نام انجام می شود، دراین راستا، طرح ناظرین مقیم را با یک گستره زمانی در سطح کشور اجرا می کنیم  .

وی افزود:همه فرآیندها در قالب نرم افزا رتعریف شده و سعی کردیم از بازدیدهای سنتی فاصله بگیریم، وبرخلاف بازدیدهای سنتی در این طرح، ناظرین با  کمک به مدیران و مؤسسان مدارس غیر دولتی می کوشند تا اعتماد متقابل  را افزایش دهند.

معاون وزیر و رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی درخصوص ناظرین مقیم استانی، تصریح کرد: به تناسب تعداد مدارس استان ها، ناظر مقیم تعریف کرده ایم، آنها به جای ناظرین استانی، در مناطق حضوردارند.

وی خاطرنشان کرد:  سطح دسترسی به نظارت های مقیم استانی شامل مدیر کل استان، رئیس آموزش وپرورش منطقه و رئیس مشارکت های استان و مسئول مشارکت های منطقه تعریف شده است، یعنی اگر تعللی صورت گرفته باشد بلافاصله مدیرکل، مدیرمشارکت ها متوجه می شوند، بنابراین فرآیندی را تعریف کردیم که در مدارس نظارتی فراگیری  و براساس دستورالعمل جامع نظارتی انجام می شود.

زینی وند گفت: از امسال معلمان دوره ابتدایی مدارس غیر دولتی باید دارای کارت صلاحیت  باشند واین طرح از سال آینده درمدارس دوره های متوسطه نیز اجرا می شود.

کد N1898210

وبگردی