آفتاب

گردهمایی با حضور معاون وزیر برای برنامه‌ریزی در مورد یک آزمون

گردهمایی با حضور معاون وزیر برای برنامه‌ریزی در مورد یک آزمون

گردهمایی کارشناسان آموزش ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی دومین آزمون جامع و بیست وپنجمین آزمون ادواری استانداردهای مهارتی سراسر کشور در تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، گردهمایی کارشناسان آموزش ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی دومین آزمون جامع و بیست و پنجمین آزمون ادواری استانداردهای مهارتی سراسر کشور در تهران برگزار شد.

سیدمحمدمجتبی حسینی (معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در این گردهمایی که امروز سه‌شنبه 29 خرداد برگزار شد، گفت: آموزش هنر به تصحیح و ارتقای برخی روش‌ها نیاز دارد و لازم است به صورت یک فرآیند و در ارتباط با مشخصه‌ها و مراحل و بخش‌های آن مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی-هنری با برنامه‌ریزی و اهتمام جدی در این دوره، موضوع آموزش هنر را دنبال می‌کند. آزمون‌های مهارتی هنر که توسط این دفتر برگزار می‌شود در سال جاری تقویم برگزاری منظمی دارد و انسجام، نظم، کیفیت و پاسخگویی به سوالات مخاطبان و انتقادها در این دوره آموزشی که 15 تیر برگزار می‌شود مورد توجه قرار گرفته است. همچنین در ارتباط بیشتر و هماهنگ‌تر با مسوولان استان‌ها، به مسایل آموزش هنر، رسیدگی دقیق‌تری می‌شود.

حسینی همچنین افزود: نظام سنتی که در گذشته در کشور مرسوم بود اکنون تغییر کرده و نظام آموزشی فعلی، جایگزین آن شده است که بعضی از مفاهیم آموزش هنر در ساختار جدید قرار گرفته اما برخی از آن‌ها دقیق و جامع انتقال پیدا نکرده است.

محمد اللهیاری‌فومنی (مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری) نیز در این گردهمایی، ضمن اشاره به تفاوت‌های برگزاری آزمون هنر در این دوره نسبت به دوره‌های قبل، گفت: برای برگزاری و سیاستگذاری آزمون‌های هنر، کمیته راهبردی تشکیل شد و با حمایت جدی، برای آن برنامه‌ریزی شد. در این دوره برای نخستین بار برای پذیرفته‌شدگان آزمون‌های مهارتی، گواهینامه الکترونیکی صادر می‌شود که به تسریع و تصحیح روند استعلام و اعتبار مدارک، کمک زیادی می‌کند. همچنین تقویم آزمون‌های سال بعدی، مشخص و اعلام شده است و تلاش می‌کنیم بخش علمی آزمون را در دوره‌های بعد تقویت کنیم.

اللهیاری‌فومنی در پایان با تأکید بر نقش ادارات کل و مسوولان آموزشی در روند برگزاری آزمون تصریح کرد: گردهمایی کارشناسان آموزش هنر بعد از چند سال برگزار شده است و نگاه و برنامه ما در آینده، تفویض امور به خود استان‌هاست.

کد N1898146

وبگردی