آفتاب

گردهمایی بیش از 70 متخصص و نوآور حوزه علوم‌شناختی در دانشگاه تهران

گردهمایی بیش از 70 متخصص و نوآور حوزه علوم‌شناختی در دانشگاه تهران

همزمان با برگزاری سمپوزیوم بازتوانی شناختی، بیش از 70 متخصص و نوآور حوزه علوم شناختی از سوی ستاد توسعه علوم شناختی به منظور آشنایی هرچه بیشتر محققان با طرح‌های پژوهشی و توسعه فناوری در حوزه‌های علوم شناختی و گسترش همکاری‌های مشترک بین رشته‌ای در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران گرد هم می‌آیند.

به گزارش ایسنا، همزمان با برگزاری سمپوزیوم بازتوانی شناختی، نشست ارائه پیشرفت طرح‌های تحقیقی مصوب ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار می‌شود. هدف از این نشست آشنایی هرچه بیشتر محققان و متخصصان با طرح‌های پژوهشی و توسعه فناوری در حوزه‌های علوم شناختی و گسترش همکاری‌های مشترک بین‌رشته‌ای است.

بر اساس این گزارش، در این نشست بیش از 70 نفر از خبرگان و متخصصان حوزه‌های مختلف علوم شناختی، نحوه اجرا و پیشرفت طرح‌ها و دستاوردهای خود را ارائه می‌دهند. چرا که بر اساس آیین‌نامه حمایت از طرح‌های پژوهشی، هر مجری طرح برای برخورداری از چتر حمایتی ستاد موظف است علاوه بر ارسال گزارش مکتوب پیشرفت طرح به این ستاد، در جلسات حضوری ارائه پیشرفت طرح و دستاوردهای آن شرکت کند.

همچنین هدف ستاد علوم شناختی از برگزاری نشست‌های بررسی اجرا و پیشرفت طرح‌های پژوهشی که هر 6 ماه یکبار انجام می‌شود، دستیابی به فناوری و یا خدمات مشخص شناختی برای جامعه است و به همین دلیل طرح‌های تحقیقاتی تا زمان رسیدن به فناوری و خدمات شناختی از حمایت‌های این ستاد بهره‌مند خواهند بود.

بر اساس برنامه ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی قرار است گردهمایی محققان و دست اندرکاران طرح‌های پژوهشی همزمان با سمپوزیوم بازتوانی شناختی 31 خردادماه جاری در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران تشکیل شود. نخستین سمپوزیوم بازتوانی شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به منظور بررسی راه‌های کمک به توانمندسازی شناختی و ارائه خدمات توانبخشی به بیماران مبتلا به اختلالات شناختی و نیز تبادل یافته‌های علمی و پژوهشی میان محققان و متخصصان، از تاریخ 31 خرداد تا اول تیرماه امسال توسط موسسه آموزش عالی علوم شناختی و کلینیک مغز و شناخت در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N1897996

وبگردی