آفتاب

اولویت‌ بررسی لایحه اصلاح ساختار دولت رد شد

اولویت‌ بررسی لایحه اصلاح ساختار دولت رد شد

نمایندگان مردم در خانه ملت با در اولویت قرار گرفتن بررسی لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت مخالفت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با بررسی اولویت دار لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت با ۱۰۳ رأی موافق، ۹۰ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

محمدعلی وکیلی به عنوان متقاضی در اولویت قرار گرفتن لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت در دستورکار مجلس تصریح کرد: دولت این لایحه را به مجلس ارائه و کمیسیون ویژه بر مبنای تقاضای دولت تشکیل شد که در نهایت به این لایحه رأی داده شد اما دولت مجددا تقاضای بررسی در صحن کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس دهم تاکید کرد: به منظور تعیین تکلیف و اصلاح ساختار دولت با هدف چابک سازی و پاسخگو کردن، با امضای ۵۰ نفر از نمایندگان تقاضای بررسی اولویت دار این لایحه را مطرح کردیم زیرا تفکیک وزارتخانه های سه گانه به چابک سازی دولت کمک می کند.

شهاب نادری و مصطفی کواکبیان نیز در مخالفت و موافقت با تقاضای وکیلی اذعان داشتند: با توجه به مشکلات اقتصادی فوریتی برای تفکیک وزارتخانه هایی که با عجله ادغام شدند وجود ندارد هر چند موافق مذکور اذعان داشت جهت جلوگیری از به تاخیر انداختن مسائل و طرح ها در وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان تفکیک این وزارتخانه ها ضروری  است بنابراین بهتر است این لایحه در اولویت بررسی قرار گیرد.

کد N1897882

وبگردی