آفتاب

بیانیه بغداد درباره حمله هوایی به نیروهای مبارز با داعش

بیانیه بغداد درباره حمله هوایی به نیروهای مبارز با داعش

وزارت خارجه عراق، در بیانیه‌ای حمله هوایی جنگنده‌هایی که احتمال می‌رود اسرائیلی بوده باشند، به مواضع نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه را محکوم کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، وزارت خارجه عراق، امروز -سه‌شنبه- در بیانیه‌ای، حمله جنگنده‌های ناشناس علیه نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در البوکمال را که علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه می‌جنگند، محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است، بغداد محکومیت شدید عملیات هوایی علیه نیروهای مستقر در مناطق درگیر با گروه تروریستی داعش، چه در عراق و چه در سوریه یا در هر جبهه نبرد دیگری را اعلام ‌می‌کند.

وزارت خارجه عراق در ادامه، از تمامی کشورها خواسته در مقابله با این گروه‌های تروریستی اعلام همبستگی کنند.

تشکیلات «الحشد الشعبی» عراق، روز دوشنبه از حملات هوایی آمریکا به مرزهای مشترک عراق با سوریه خبر داد که طی آن، ۲۲ نفر از مبارزان آن شهید و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.

ولی ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ‌یک از نیروهای الحشد الشعبی یا هر نیروی عراقی دیگر، که مامور تامین امنیت مرزهای مشترک با سوریه است، در نتیجه این حملات هوایی کشته نشده‌اند و این حملات در داخل خاک سوریه انجام شده است.

در همین حال، در حالی‌که فعالان سوری اعلام کردند که در پی بمباران یکی از مواضع ارتش سوریه در ریف جنوب شرقی دیرالزور، بیش از ۵۰ نیروی نظامی کشته و شماری زخمی شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بامداد یکشنبه گزارش داد که یکی از مواضع نظامی در شهرک «الهری» در جنوب شرقی البوکمال هدف جنگنده‎های ائتلاف قرار گرفت.

در همین راستا، یک مقام نظامی آمریکا، روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، اعلام کرد حمله اخیر به نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در شرق این کشور توسط اسرائیل انجام شده است.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، اظهار داشت که مواضع بمباران‌شده در روز یکشنبه در نزدیکی البوکمال، محل استقرار بسیاری از نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه بود.

کد N1897843

وبگردی