آفتاب

امضای تفاهم نامه تهران وبغداد برای تسهیل تردد زوار اربعین به زودی

امضای تفاهم نامه تهران وبغداد برای تسهیل تردد زوار اربعین به زودی

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی از امضا تفاهم نامه همکاری جمهوری اسلامی ایران با عراق توسط وزرای کشور دو طرف به منظور تسهیل در تردد زائرین اربعین حسینی، تا چند روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ظهر امروز دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا و تعدادی از دبیران و مدیران  ستاد مرکزی اربعین حسینی با محوریت حل مسائل و آسیب ها در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) برگزار شد.

حیدری مدیرکل امور مرزی وزارت کشور و دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در حاشیه این نشست از امضا تفاهم نامه همکاری جمهوری اسلامی ایران با عراق  توسط وزرای کشور دو طرف به منظور تسهیل در تردد زائرین اربعین حسینی، تا چند روز آینده خبر داد و گفت: پیش نویس تفاهم نامه قبلا توسط دو هیات ایران و عراق تهیه شده است.

در این نشست که با حضور حسینیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا و تعدادی از دبیران و مدیران  ستاد مرکزی اربعین حسینی تشکیل شد، مشکلات زائرین اربعین حسینی از جمله در خصوص بیمه زائر، دسترسی به خدمات بانکی و ارتباطات مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین برای حل مشکلات مرتبط با حوزه های بانکی، حمل و نقل، ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه و بیمه، اقدامات لازم برای ایجاد زیرساخت های مناسب توسط بیمه مرکزی، مخابرات،‌ بانک مرکزی و دیگر دستگاه های اجرایی تصمیم گیری شد.
 

کد N1897638

وبگردی