آفتاب

دکتر احمدی یک روحانی به معنی واقعی کلمه بود

دکتر احمدی یک روحانی به معنی واقعی کلمه بود

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در مراسم بزرگداشت علمی و معرفتی استاد فقدی دکتر احمد احمدی، وی را یک روحانی به معنی واقعی کلمه توصیف کرد و گفت: ایشان عموم کتاب‌ها را به دقت می‌خواند و دغدغه و وسواس خاصی به لحاظ سطح علمی، سلامت فکری و اهمیت آثار داشت.

به گزارش ایسنا، آیت الله علی اکبر رشاد در مراسم بزرگداشت علمی و معرفتی استاد احمد احمدی که امروز 28 خرداد در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه خدمات دکتر احمدی در عرصه‌های مختلف بی آنکه در جایی منعکس باشد یا ایشان را در مقام ارائه گزارش کار قرار دهد، یاد و خاطره ایشان را در دستگاه‌های علمی و حوزوی و دانشگاهی ایران زنده نگه داشته است، خاطرنشان کرد: ایشان نه عالم به دین بلکه عالم دینی بود و علم در وجود او تبلور پیدا کرده بود.

وی ادامه داد: استاد احمدی حقا و به معنی واقعی کلمه یک روحانی بود. یک روحانی حقیقی از ویژگی‌هایی برخوردار است که عموم آنها در وجود پربرکت ایشان فراهم شده بود.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عالم و صفات یک روحانی را عالم و فاضل بودن درس خوانده و صاحبنظر بودن و دارای قدرت اجتهاد در مباحث دینی برشمرد و اظهار کرد: مرحوم احمدی نیز چنین بود.

رشاد ضمن اشاره به نظریه ایشان مبنی بر «ارجاع علوم اصولی به شهودی و حضوری» این نظریه را یک نظریه تایید شده و جدید دانست و گفت: بیشترین اجلاسی‌ها برای نقد و بررسی این نظریه برپا شد.

وی آنگاه عدم وابستگی ایشان به تعلقات دنیوی، جاه، مقام و عناوین را یادآور شد و تاکید کرد: استاد احمدی هم آزاد و هم آزاده بود.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پایان اشاره کرد: ایشان عموم کتاب‌ها را به دقت می‌خواند و دغدغه و وسواس خاصی به لحاظ سطح علمی، سلامت فکری و اهمیت آثار داشت.

انتهای پیام

کد N1897626

وبگردی