آفتاب

بانک‌ها طرح‌های فراگیر و اشتغال روستایی را در اولویت قرار دهند

بانک‌ها طرح‌های فراگیر و اشتغال روستایی را در اولویت  قرار دهند

مدیر سرمایه‌گذاری پروژه اشتغال فراگیر روستایی وزارت کار خواستار شد: بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی، رسیدگی به طرح های فراگیر و اشتغال روستایی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

به گزارش ایسنا، رامین اسدی در کارگروه تخصصی شورای اشتغال استان کردستان اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های لحاظ شده در سند اشتغال با توجه به مزیت نسبی استانها، امکان ایجاد صنایع و اشتغال فراگیر و خانگی سنجیده و ارزیابی شده است.

وی افزود: باید توجه داشت که این رتبه‌بندی‌ها منجر به جذب اعتبارات برای استانها و جبران عقب ماندگی‌ها می‌شود.

مدیر سرمایه‌گذاری پروژه اشتغال فراگیر روستایی وزارت کار، با اشاره به اینکه در صورت کم کاری، اعتبارات از طریق دیگر استانها جذب می‌شود، گفت: رتبه‌بندی تخصیص اعتبارات بر اساس طرح‌ها و مصوباتی است که در بانک‌ها بارگذاری شود.

اسدی با بیان اینکه تا زمانی که طرحی در سامانه بارگذاری نشود، این طرح تصویب نمی‌شود، تصریح کرد: خلائی در پروسه طرح‌های ثبت شده در سامانه و تسهیلات پرداختی وجود دارد که هرچه سریعتر باید حل شود.

وی با ذکر اینکه طرح‌هایی که در سامانه بارگذاری شده و از سوی کارگروه نظارت تایید شود، باید زمینه پرداخت آن‌ها فراهم شود، اظهار کرد: تعداد طرح‌های در دست بررسی در اشتغال روستایی و فراگیر استان کردستان تعداد 1397 طرح تعریف شده است.

مدیر سرمایه گذاری پروژه اشتغال فراگیر روستایی وزارت کار با تاکید بر پیگیری سریع بررسی طرح‌های ثبت شده، تصریح کرد: این بررسی‌ها بر اساس نیازسنجی‌ها لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه عدم حضور بانک صنعت و معدن و برخی دیگر از بانک‌های عامل به عنوان بانک‌های تخصصی به حوزه اشتغال باید مورد بازبینی و تجدیدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در بحث مشاغل تخصصی باید بانک‌های اولویت‌دار در تمام مراحل شرح وظایف شود و بر اساس آن، رویکرد صحیح در پیش گرفته شود.

اسدی با اشاره به اینکه بیشترین طرح‌های تعریف شده حوزه کشاورزی استان کردستان درباره پرورش دام است، گفت: با توجه به اهمیت محصولات گلخانه‌ای، الزامی است که طرح‌ها را به سمت و سوی مشاغلی که حول محور محصولات گلخانه‌ای شکل می‌گیرد، سوق داد.

مدیر سرمایه گذاری پروژه اشتغال فراگیر روستایی وزارت کار با بیان اینکه کمیته اجرایی و کمیته فنی درست و همسو با هم کار کنند، ادامه داد: طی اجرای این طرح، اصلاحیه‌های قانونی در راستای تسریع پرداخت تسهیلات لحاظ شده است.

وی با ذکر اینکه در بخش معدن استان کردستان پتانسیل خوبی وجود دارد، گفت: در این حوزه می‌توان به تمام طرح‌های کوچک مقیاس معدن ورود کرد.

مدیر سرمایه‌گذاری پروژه اشتغال فراگیر روستایی وزارت کار ضمن درخواست از بانک‌های عامل درباره تسریع در روند پرداخت تسهیلات، خاطرنشان کرد: این مهم به ویژه در زمینه دریافت وثایق مورد توجه قرار گیرد.

اسدی طولانی شدن زمان پرداخت تسهیلات را مربوط به بانک‌های عامل دانست و خاطرنشان کرد: برای حل این چالش، زمان استعلام طرح‌ها به حداقل رسیده و بانک‌های عامل و دستگاه های اجرایی طرح‌های فراگیر و اشتغال روستایی را در اولویت کاری خود قرار دهند.


انتهای پیام

کد N1897430

وبگردی