آفتاب
رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی:

بررسی چشم انداز استارتاپ ایران در اروپا/ ارزیابی کسب و کار ایرانی

بررسی چشم انداز استارتاپ ایران در اروپا/ ارزیابی کسب و کار ایرانی

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی از برگزاری دومین همایش همکاری‌های بین‌المللی ایران و اروپا خبر داد و گفت: چشم انـداز استـارتاپ هـا در ایـران یکی از مباحث مهم در این همایش است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری علی‌مرتضی بی‌رنگ، با اشاره به برگزاری دومین همایش همکاری‌های بین‌المللی اقتصادی و فناوری ایران و اروپا در بروکسل، گفت: این همایش ۳۱ خرداد تا اول تیرماه سال جاری با هدف مقابله با پروژه ایران هراسی پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای و در مقابل سیاست های امریکا برای برهم زدن توافق برجام برگزار می شود.

وی افزود: این همایش با محوریت همکاری های طرفین بر روی موضوعاتی چون توسعه اقتصادی، رشد جامعه استارتاپی و نیز بین‌المللی سازی شرکت های دانش بنیان برگزار می شود و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز در مراسم افتتاحیه آن سخنرانی خواهد کرد.

به گفته بی‌رنگ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری پس از شرکت در مراسم افتتاحیه و سخنرانی در خصوص اکوسیستم نوآوری، وضعیت استارتاپ ها در ایران و نیز ظرفیت شرکت های دانش بنیان، با برخی مقامات عالی رتبه در بلژیک و اتحادیه اروپا نیز ملاقات خواهد کرد. 

وی همچنین تصریح کرد: این همایش به همت موسسه مطالعاتی روند و با مشورت وزارت امور خارجه با موضوع همکاری های اقتصادی و فناوری در بروکسل به عنوان مقر اصلی اتحادیه اروپا برگزار می شود؛ دور اول این همایش نیز ۳ سال پیش در وین برگزار شده است.

قائم مقام معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در امور بین الملل ادامه داد: جنجال و هراس آفرینی آمریکا موجب شده که بسیاری از شرکت های اروپایی در همکاری با ایران جانب احتیاط را رعایت کنند؛ اما هرگونه کمک به مقابله با این اقدامات از طریق فضاسازی مثبت در مورد همکاری های ایران و اورپا کاری بس ضروری است و به پیشبرد سیاست های کشورمان کمک می کند.

بی‌رنگ بیان کرد: در این برنامه از مقامات بلژیکی و کمیسیونرهای اتحادیه اروپا دعوت شده است و شرکت های دانش بنیان کوچک و متوسط نیز در این همایش مشارکت خواهند کرد.

وی افزود: همـایش همکاری هـای ایـران و اروپا با محوریت «چشم انداز جدید» با هدف مشخص کردن افق های جدید همکاری در زمینه های فناوری، راه اندازی کسب و کارهای نو، فناوری مالی، انرژی و منابع طبیعی با تمرکز بر منابع تجدید پذیر، معادن، ریسک سرمایه، سرمایه گذاری و مناطق آزاد تجاری، توسط موسسه مطالعات اقتصادی و بین المللی روند و مرکز همکاری های اقتصادی – تجاری ایران و اروپا IEBC، با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

بی‌رنگ تصریح کرد: در این همایش سیاست گذاران و تصمیم گیران عالی رتبه و مدیران ارشد اجرایی از ایران، اروپا برای بحث و تبادل نظر در خصوص افق های جـدید همـکاری، شناسـایی ظرفیت هـای موجـود و فرصت های اجرایی در راستای شکوفا کردن اقتصـاد و مشخص کـردن چشم انـدازهـای امیدوارکننده در شرایط فعلی، حضور خواهند یافت.

به گفته وی، در این همایش دو روزه، نشست های تخصصی با موضوعاتی چون «چشم انـداز استـارتاپ هـا در ایـران»، «مشـارکت در حـوزه فین تک (فنـاوری ها و نـوآوری های مـالی)»، «سرمایه گـذاری و کسب و کـار در ایـران»، «انـرژی و منـابع ملی» و «صنـدوق هـای سرمـایه گـذاری جسورانه» نیز برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی ادامه داد: «بخش نمایشگاهی استارت آپ ها»، «بخش نمایشگاهی تجارت و سرمایه گذاری»، «کارگاه با موضوع تطبیق (Compliance) (فرصت ویژه برای بانک های ایرانی)» و «نشست های B۲B» از دیگر بخش های این همایش دو روزه خواهد بود.

بی‌رنگ در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: «معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری»، «معاون سیاسی وزارت امورخارجه»، «وزیــر سابق نیــرو»، «معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)»، «معاون امور بین الملل وزارت نفـت»، «قائم مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» و «دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی» نیز سخنرانان کلیدی این همایش هستند.

کد N1897347

وبگردی