آفتاب

این داور زن، اجازه قضاوت در جام جهانی را خواهد گرفت؟

این داور زن، اجازه قضاوت در جام جهانی را خواهد گرفت؟

در صورتیکه مجامع بین‌المللی فیفا را مجاب به حضور فرناندا کلمبو در رقابت‌های جام جهانی کند، شاهد حضور اولین داور زن در این رقابت‌ها خواهیم بود.

به گزارش آفتاب به نقل از ورزش 11، احتمال قضاوت فرناندا کلمبو برزیلی در رقابت‌های جام جهانی 2018  روسیه، جدا از بازی های تبلیغاتی که برای این رقابت‌ها بسیار سودمند بود و توانست نگاه‌های بسیاری را به‌سوی خود جلب کند، دردسر زیادی برای فیفا داشت، چون حالا انجام‌نشدن این مسئله به دست فیفا خواهد بود که یقیناً پیامد‌های بسیاری را علیه این سازمان خواهد داشت.

هنوز فیفا جوابی قطعی را بابت حضور یا عدم حضور کلمبو در جام جهانی 2018 روسیه نداده است، اما قطعاً حضور این داور زن می تواند راه را برای ورود هرچه بیشتر دیگر داوران زن در رقابت‌های پیش رو در آینده باز کند و فضایی تازه را به وجود بیاورد تا تبعیض جنسیتی نیز در فیفا که همواره نسبت به آن در  رأس اتهام ها قرار دارد، کاهش بیابد.

فیفا در حوزۀ فوتبال زنان و مردان ورود مستقیم می‌کند و متولی هر دو بخش آن است و کمیته‌ای جداگانه را برای نظارت فوتبال زنان ندارد تا تصمیمات را از صفر تا صد خود بگیرد و عملی کند! این همان مسئله‌ای است که در ماجرای فرناندا کلمبو برایشان دردسر‌ساز شده است تا فشار بسیاری را از سوی مجامع بین‌المللی پیش روی خود داشته باشند.

کمک‌داور 25 سالۀ برزیلی به‌دنبال آن است تا با ورود خود به رقابت‌های جام جهانی، سنت‌شکنی کند و راه را برای دیگر زنان داور باز نماید تا در دوره‌های بعدی زنان بیشتری در این رقابت‌ها حاضر  باشند؛ اما بهانه‌گیری فیفا به دلیل حاصل شدن مشکلات در پخش زنده باعث شد تا روند حضور فرناندا در این رقابت‌ها با مانع روبرو شود.

به عقیدۀ فیفا اگر کلمبو در رقابت‌های جام جهانی حاضر شود شبکه‌هایی چون بین اسپورت که حق پخش تلویزیونی این رقابت‌ها را خریده‌اند، به دلیل رعایت‌کردن شئونات اخلاقی نمی‌توانند بازی‌هایی را که فرناندا در آن به‌عنوان داور حضور دارد  پخش زنده کنند!






کد N1897252

وبگردی