آفتاب
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد:

مشورت با اهالی موسیقی برای انتخاب دبیر موسیقی فجر/ استقلالی‌ام

مشورت با اهالی موسیقی برای انتخاب دبیر موسیقی فجر/ استقلالی‌ام

مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ارایه گزارشی از روند فعالیت های ارکسترهای دولتی در روسیه از مکانیزم انتخاب دبیر جشنواره موسیقی فجر در دوره بعدی سخن گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در حاشیه اجرای منتخب ارکسترهای دولتی در کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو ضمن قدردانی از حضور گروه اجرایی این کنسرت در جمع خبرنگاران گفت: پروژه اجراهای ارکستر سمفونیک واقعا کار فشرده ای بود زیرا انتخاب و تولید قطعات سرود رسمی تیم ملی فوتبال ایران و اجرای آنها در حاشیه جام جهانی فوتبال پروژه سنگینی است.

وی با اشاره به عملکرد بنیاد رودکی در اجرای این طرح افزود: درباره کلیت این آثار و کنسرت‌ها نظرات و سلایق افراد متفاوت بود ولی از این تجربه می‌توان برای برنامه‌های بعدی استفاده کرد و برای ارکسترها برنامه‌های بزرگ تر و بهتری در نظرگرفت.

ترابی در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره معرفی دبیر جشنواره موسیقی فجر دوره بعدی توضیح داد: یک سوال وجود دارد و آن هم این است که چرا جشنواره موسیقی فجر پس از این همه دوره‌های متوالی هنوز یک آیین نامه مدون و درست ندارد. بر این مبنا آیین نامه‌ای برای جشنواره موسیقی فجر نوشته شده بود ولی وقتی من وارد دفتر موسیقی شدم، احساس کردم که این آیین نامه پیشنهادی آن چیزی نیست که بتواند پاسخگوی اهالی موسیقی و صنف باشد بنابراین با چندین گروه کارشناسی جلسات مختلفی درباره تدوین این آیین نامه وقت گذاشتیم و با اکیپ‌های متخصص در این حوزه سعی کردیم که شکل این آیین نامه را به استاندارد نزدیک‌تر کنیم.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد افزود: نسخه نهایی به دفتر وزیر و معاون هنری  ارسال و نقطه نظرات این مجموعه‌ها نیز در آیین نامه اتخاذ شد. حتی در مقطعی آن را روی سایت دفتر موسیقی منتشر کردیم تا افراد مختلف درباره آن اظهارنظر کرده و ایرادهای کار کمتر شود. همه این مراحل به  اتمام رسیده و من فکر می‌کنم که این آیین نامه هفته آینده منتشر خواهد شد که بر مبنای آن دبیر جشنواره امسال انتخاب خواهد شد.

ترابی تاکید کرد: برای انتخاب دبیر جشنواره موسیقی فجر چندین نفر از دبیران و کارشناسان دانشگاه‌های معتبر موسیقی و اهالی موسیقی دعوت خواهند شد تا دور هم جمع شوند و طی جلساتی دو گزینه به معاونت هنری اعلام کنند که از بین این دو گزینه یک گزینه با انتخاب معاونت هنری برای این سمت انتخاب خواهد شد. رویه انتخاب مدیر جشنواره امسال قطعا به شکل گذشته که معاونت هنری یا رییس دفتر موسیقی به صورت واحد دبیر جشنواره موسیقی فجر را انتخاب کنند، نخواهد بود.

وی که در حال حاضر در روسیه محل برپایی مسابقات جام جهانی فوتبال است با اشاره به علاقه مندی های فوتبالی خود گفت: من در دوران نوجوانی خیلی فوتبال بازی می‌کردم و همه آنهایی که من را از نزدیک می شناسند، می‌دانند که از بچگی استقلالی بوده و هستم. البته سال های زیادی‌ است که دیگر مطلقا فوتبال نمی‌بینم و می توانم بگویم دو روز قبل که برای دیدن بازی ایران و مراکش به استادیوم رفتم، فضای غریبی برایم داشت چون قبلا خیلی زیاد به استادیوم می‌رفتم و در سال های اخیر رویه ای متفاوت داشته ام و فقط اخبار فوتبال را دورادور پیگیر هستم اما باید به طور کلی بگویم که غیر از تیم ملی کشورمان، تیم ملی فوتبال آلمان را خیلی دوست دارم.

ترابی در پایان گفت: درباره پیش بینی دو بازی دیگر ایران در جام جهانی روسیه هم فقط در این حد می توانم بگویم که امیدوارم این خاطره خوب بازی با مراکش که همه مردم ایران را خوشحال کرد، خراب نشود و با یک نتیجه قابل قبول تیم ایران زمین مسابقه را ترک کند. روز قبل از بازی با مراکش من امیدوارم بودم که بازی مساوی شود و حتی تا دقیقه ۸۹ هم به شدت آرزو می کردم این اتفاق بیفتد ولی بعد از گل برتری ایران، فضا خیلی فرق کرد و این برد خیلی لذت بخش بود.

کد N1897214

وبگردی