آفتاب
رئیس همایش مکمل‌های غذایی ایران خواستار شد؛

ضرورت نظارت وزارت بهداشت بر عرضه مکمل های ورزشی

ضرورت نظارت وزارت بهداشت بر عرضه مکمل های ورزشی

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران، خواستار نظارت وزارت بهداشت بر عرضه مکمل های ورزشی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر عباس کبریایی زاده در آستانه برگزاری ششمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی، گفت: مکمل های ورزشی، یکی از حوزه های نابسامان در عرصه مکمل های غذایی و رژیمی است که درخواست می کنیم وزارت بهداشت، نظارت بیشتری بر عرضه این قبیل مکمل ها داشته باشد.

وی با عنوان این مطلب که مکمل های ورزشی به صورت نامطمئن در اختیار ورزشکاران قرار می گیرد، نسبت به اضافه کردن ترکیبات شیمیایی به این قبیل مکمل ها هشدار داد و افزود: بیشترین مصرف کنندگان مکمل های ورزشی، افراد جوان و نوجوان جامعه هستند که در سن رشد قرار دارند. از همین رو، می بایست مراقب بود که مکمل های غیرمجاز در اختیار آنها قرار نگیرد.

کبریایی زاده در ادامه فهرست ممنوعه و تغییرات آن در سال ۲۰۱۸، اشاره کرد و گفت: تازه‌های طراحی برنامه غذایی ورزشکاران، غذاهای عملگرا و نقش آنها در ورزش، مکمل‌های ارگوژن در ورزش، ترکیب بدن و کنترل وزن؛ اهداف و روش‌ها به عنوان محورهای سمپوزیوم پایش سلامت مکمل‌های ورزشی اعلام شده است.

رئیس ششمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی ایران، افزود: در این دوره چهار کارگاه تخصصی تحت عناوین «نقش تغذیه و مکمل‌ها در بدنسازی»، «نقش تغذیه و مکمل در ورزش‌های آبی»، «نقش تغذیه و مکمل در ورزش‌های رزمی» و «نقش تغذیه و مکمل در فوتبال» ویژه مشارکت کنندگان برگزار می‌شود، ضمن اینکه مانند سال‌های گذشته، حداکثر امتیاز بازآموزی برای مشارکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی در ۵ دوره گذشته با تاکید بر موضوعاتی نظیر تجویز و مصرف منطقی مکمل‌های ورزشی، سلامت مکمل‌های ورزشی، جایگاه مکمل‌های غذایی و رژیمی در سلامت زنان، مادران و کودکان و تولید، واردات مکمل‌ها در راستای ارتقای کیفیت سلامت جامعه و کاربرد مکمل‌های غذایی و رژیمی در بیماری‌های ناشی از سندروم متابولیک برگزار شده است.

ششمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی با محور «کنترل کیفی و پایش سلامت مکمل‌های غذایی و رژیمی»، از ۲۹ تا ۳۱ خرداد ۹۷ در مرکز همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

کد N1897161

وبگردی