آفتاب

تجهیز بیمارستان‌ "روزبه" به دستگاه ثبت فعالیت‌های "الکتریکی مغز"

تجهیز بیمارستان‌ "روزبه" به دستگاه ثبت فعالیت‌های "الکتریکی مغز"

بیمارستان تخصصی روانپزشکی "روزبه " تهران با هدف ترویج علوم شناختی، تامین تجهیزات و زیرساخت‌های مورد نیاز حوزه علوم شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به دستگاه "الکتروانسفالوگرام 64 کاناله " ( ثبت فعالیت‌های الکتریکی مغز) مجهز شد.

به گزارش ایسنا، این اقدام در راستای تمرکز بر تربیت و توسعه نیروی انسانی متخصص و همچنین تجهیز آزمایشگاه‌ها و آماده‌سازی ابزارها و زیرساخت‌های مورد نیاز حوزه علوم شناختی در مراکز علمی و تخصصی  انجام می‌شود و به عنوان یک اولویت در راهبرد ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی جایگاه ویژه‌ای دارد. 

ستاد توسعه علوم شناختی تلاش می‌کند با فراهم آوردن زمینه‌های حمایتی، فرصت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی گسترده‌تری را برای دانشجویان، اساتید و متخصصان در حوزه‌های علوم شناختی مهیا کند و گامی عملی در امر تربیت کارشناسان آزمایشگاهی در حوزه‌های علوم شناختی برداشته شود. 

محمد حسین مقامی کارشناس ارشد ستاد علوم شناختی اعلام کرد: با حمایت‌های ستاد در سال جاری تاکنون سه مرکز درمانی و دانشگاهی به دستگاه "الکتروانسفالوگرام 64 کاناله " ثبت فعالیت های الکتریکی مغز تجهیز شدند و در یک ماه آینده نیز دو مرکز علمی و تخصصی دیگر به این دستگاه مجهز می‌شوند. 

مدیران ارشد ستاد علوم شناختی معتقدند: توان‌مندی در تامین زیرساخت‌ها و ابزارهای مورد نیاز ارائه‌کنندگان خدمات شناختی یکی از الزامات موفقیت برنامه‌های توسعه و تعالی ارائه خدمات شناختی در کشور  است. 

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، کمک به ارتقای امنیت ملی کشورمان با استفاده از علوم و فناوری‌های شناختی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، یکی از اولویت‌های جدی ستاد علوم شناختی محسوب می‌شود و به واسطه حمایت‌های این ستاد، بسیاری از تجهیزات و امکانات مورد نیاز طرح‌ های تحقیقاتی و علمی در داخل کشور ساخته و تامین می‌شود و تلاش‌های وسیع با هدف کاهش وابستگی‌ها و صرفه‌جویی‌های ارزی در این زمینه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N1896990

وبگردی