آفتاب
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد؛

خروج تامین اجتماعی از بنگاه‌داری/ صدور ۷۰ میلیون نسخه الکترونیک

خروج تامین اجتماعی از بنگاه‌داری/ صدور ۷۰ میلیون نسخه الکترونیک

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از صدور ۷۰ میلیون نسخه الکترونیک خبر داد و گفت: سازمان تامین اجتماعی طی دو سال از بنگاه داری خارج خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدتقی نوربخش در نشست خبری امروز افزود: در آستانه هفته تامین اجتماعی ۴۴ پروژه بیمه درمانی و اقتصادی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد این سازمان در سراسر کشور افتتاح می شود.

وی گفت: همچنین اقداماتی که تامین اجتماعی در سال حمایت از تولید داخلی انجام داده در حال اجراست که در قالب طرح مشوق های اشتغال هم اکنون تمامی کارگاه های تولیدی و بنگاه های فعال در عرصه تولید کالاهای داخلی می توانند به ازای هر دو نفر نیرویی که به کار می گیرند، یک نفر از مزایای بیمه ای و معافیت استفاده کند.

وی گفت: افراد زیر ۴ سال دارای مدرک به ازای هر دو نفر یک نفر معافیت تحت کارفرما برخوردار می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: همچنین افرادی که در منازل مشغول به کار هستند و یا کارگاه هایی که دارای کد بیمه ای نیستند این افراد نیز می توانند با معرفی از صنوف مربوطه و پرداخت حق بیمه تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند و تفاهم نامه ای با خانه سینما و تئاتر و فضای مجازی منعقد شده و افرادی که در کسب و کارهای دیجیتالی فعالیت می کنند با معرفی نامه می توانند تحت پوشش قرار گیرند.

نوربخش از نشستی که دو هفته گذشته با معاونت فناوری رئیس جمهور برگزار شد خبر داد و گفت: بر این اساس تمامی قراردادهایی که مجری آن شرکت های دانش بنیان باشند، با معرفی معاونت فناوری از حق بیمه پیمان معاف هستند.

وی در خصوص رسیدگی به پرونده های بیمه ای شرکت های دانش بنیان نیز گفت: به منظور ارائه تسهیلات برای رسیدگی به پرونده های بیمه ای این شرکت ها دو شعبه در تهران مختص این شرکت ها فعالیت می کنند.

نوربخش همچنین افزود: مذاکراتی با وزیر ارتباطات در حال انجام است به طوری که استارت آپ هایی که ثبت شده اند، هیات مدیره آنها که رابطه حقوق و دستمزدی ندارند (سهام دار) از معافیت کامل برخوردار می شوند و افراد غیرسهامدار می توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی به تسهیلات بیمه اصحاب رسانه نیز اشاره کرد و گفت: با هماهنگی هایی که با معاونت مطبوعات وزارت ارشاد انجام شده در حال حاضر ۱۲ هزار نفر تحت پوشش قرار دارند که قرار است افراد بیشتری نیز به آنها اضافه شود.

نوربخش به بیمه رانندگان نیز اشاره کرد و افزود: مذاکراتی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال انجام است که با تامین منابع مالی هم تعداد بیشتری و هم حمایت مالی گسترده تری از این افراد انجام می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به قانون بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان نیز اشاره کرد و اظهارداشت: آخرین مهلت بخشودگی جرایم ۱۰ تیرماه است که کارفرمایان در صورت مراجعه می توانند از بخشودگی جرایم و تقسیط اصل بدهی به مدت یک سال برخوردار شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان و اقدامات انجام شده در این رابطه،گفت: در برنامه ششم توسعه مقرر شده تا پایان سال دوم برنامه آیین نامه مربوط تهیه شود.

وی افزود: معاونت بیمه‌ای مشغول بررسی فنی است تا آیین نامه تهیه و در بودجه ۹۸ وارد شود.

نوربخش همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر، در خصوص اقدامات انجام شده برای حمایت از کالای ایرانی، گفت: در راستای نامگذاری امسال و همچنین ضرورت حمایت از کالای ایرانی،۶۰۰ میلیارد تومان در بودجه پیشنهاد شده و اقدامات موثری در حال انجام است.

نوربخش در خصوص مهلت بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب هم گفت: این مهلت شروع شده و تا ۱۰ تیرماه ادامه دارد. کارفرمایان علاوه بر بخشودگی جرائم از امکان تقسیط بدهی نیز بهره مند می شوند.

نوربخش در پاسخ به سوالی مبنی بر روند واگذاری شرکت‌های شستا در حال حاضر در چه وضعیتی قرار دارد، گفت: خروج دولت از بنگاه داری، سیاست دولت است و بسیاری از مشکلات موجود را مرتفع خواهد کرد. اکنون ۵۴ شرکت از ۱۳۰ بنگاه را به مزایده گذاشتیم و تعدادی در حال واگذاری است و منابع ناشی از آن در بخش های سهام داری و در محل هایی که ارزش افزوده دارد وارد خواهد شد، البته از سهام داری به طور کامل خارج نمی‌شویم و در حد ۴۰ درصد سهام دار خواهیم بود. به طور کامل و طی دو سال از بنگاه داری خارج خواهیم شد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی درباره حذف دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی گفت: این طرح به صورت سراسری در مراکز ملکی سازمان انجام شد و تا کنون ۷۰ میلیون نسخه الکترونیک ایجاد و ۱۵ میلیارد تومان بابت چاپ دفترچه‌ها صرفه جویی شد. حذف دفترچه در مراکز طرف قرارداد نیز در سه استان پایلوت شده و به‌زودی ۵ استان دیگر به این طرح ملحق می‌شوند و امیدواریم تا آخر سال کل مراکز تحت پوشش بروند.

کد N1896933

وبگردی