آفتاب
مهر گزارش می دهد؛

ثلاث در یک قدمی اعدام/ متهم امروز با خانواده اش ملاقات می کند

ثلاث در یک قدمی اعدام/ متهم امروز با خانواده اش ملاقات می کند

راننده اتوبوس حادثه خیابان پاسداران تهران، در یک قدمی اعدام است و پرونده اش به دادسرای اجرای احکام ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه دوشنبه ۳۰ بهمن بود که غائله یک اغتشاش خونین در خیابان گلستان هفتم در پاسداران تهران آغاز شد. آتش غائله ای که جمعی از دراویش اغتشاشگر با استفاده از یک اتوبوس و حمله به کلانتری ۱۰۲ پاسداران به بهانه بازداشت یکی از اعضا، روشن کرده بودند، با ورود به پشت بام های منازل مسکونی محل شدت گرفت. نیروی انتظامی مستقر در محل از همان لحظات ابتدایی حادثه سعی در آرام کردن اوضاع داشت اما  اغتشاش گران به هیچ صراطی مستقیم نبودند و در اقدامی جنون آمیز به سمت مردم و ماموران کلانتری حمله کردند.

محمد ثلاث راننده اتوبوس و یکی از اعضای اغتشاشگر فرقه دراویش بود که در حرکتی اقدام به زیر گرفتن ماموران ناجا کرد که این حرکت وی خوشحالی و شادمانی دراویش حاضر در محل را به همراه داشت؛ خوشحالی بابت زیرکردن چند جوان!

اغتشاش گران به همین اقدامات قانع نشدند و برخی از آنها در حال تهیه کوکتل مولوتف بودند و برخی با شمشیر رجزخوانی می‌کردند. بالاخره پس از ۱۰ ساعت از آغاز غائله دراویش، ساعت ۴ بامداد بود که در نهایت اوضاع محل حادثه کاملا آرام شد.

اغتشاش دراویش پس از ساعت ها ایجاد رعب و وحشت در بین مردم، نتیجه ای جز به شهادت رسیدن ۳ نفر از ماموران ناجا و دو نفر از بسیجیان که سعی در کنترل اقدامات وحشیانه اغتشاش گران داشتند و مجروح شدن ۳۰ نفر دیگر از ماموران نداشت.

از ابتدای آغاز غائله تا پایان آن تعداد ۳۰۰ نفر از اغتشاش گران و عناصر اصلی در محل دستگیر شدند. در بین دستگیر شدگان، علاوه بر  محمد ثلاث راننده اتوبوس و اعضای اصلی که با سلاح سرد اقدام به حمله و شهید کردن ماموران ناجا کردند، برخی اعضای عادی هم وجود داشتند که پس از بررسی ها، بی گناهان آزاد شدند.

کد N1896924

وبگردی