آفتاب

جام‌جهانی؛ فرصتی برای شناختی متقابل و بدون سوگیری ایرانیان و سایر ملت‌ها

جام‌جهانی؛ فرصتی برای شناختی متقابل و بدون سوگیری ایرانیان و سایر ملت‌ها

نایب‌رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی جام‌جهانی را فرصتی برای شناختی متقابل و بدون سوگیری ایرانیان و سایر ملت‌ها دانست.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فوتبال یک پدیده پرطرفدار ورزشی است که می‌تواند باعث اتحاد و همبستگی هر چه بیشتر میان ملت‌ها باشد و مردم یک سرزمین را نیز به دور از هرگونه تعصبات قومی و دینی یک‌صدا کنار هم قرار می‌دهد. 

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: در سایه این اتحاد و یکپارچگی امکان تبادل هرچه بیشتر فرهنگ‌ها و آداب و رسوم میان اقوام و ملیت‌های مختلف مهیا می شود و امکان جذب گردشگران را برای کشور به همراه خواهد داشت چرا که شناختی متقابل و بدون سوگیری میان ایرانیان و سایر ملت‌ها پدید می‌آید و فرهنگ غنی و اصیل ایرانی به سایر ملت‌ها در سایه تعاملات دوسویه معرفی خواهد شد و خط بطلانی بر هجمه‌های رسانه‌های معاند علیه ایران و ایرانی خواهد بود.

وی افزود: جام جهانی همچنین این فرصت را مهیا می‌کند که تمامی کشورها علیرغم درگیری در ناملایمات و خشونت های استعماری روا شده بر آنها با امید حضور پیدا کنند. همچنان‌که کشورهایی همانند مصر و سوریه ولبنان و عراق با حضور در مقدماتی جام جهانی نشان دادند که هنوز زنده هستند و جوانانی برای شادمانی این مردمان غم‌زده تلاش می‌کنند.

ذوالقدر همچنین تصریح کرد: جام جهانی نه تنها فرصتی برای تبادل فرهنگ‌ها و شناخت متقابل و بی‌واسطه نسبت به ملت‌ها بدون سوگیری دولت‌های آنهاست بلکه فرصتی برای زدودن تمام اندیشه‌های استعماری است و حضور ورزشکاران سیاه پوست فارغ از نژاد و رنگ پوست در تیم‌های حرفه‌ای دلیلی بر این مدعاست.

انتهای پیام

کد N1896699

وبگردی