آفتاب
در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

درمان ۱۰ هزار و ۶۰۰ کودک نیازمند/۹۸ درصد کودکان درمان شده بدون هویت هستند

درمان ۱۰ هزار و ۶۰۰ کودک نیازمند/۹۸ درصد کودکان درمان شده بدون هویت هستند

مدیرعامل موسسه خیریه زنجیره امید از درمان ۱۰ هزار و ۶۰۰ کودک نیازمند در رشته‌های قلب، ارتوپدی و ترمیمی خبر داد.

مریم مرعشی (مدیر عامل موسسه خیریه زنجیره امید) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از احداث بیمارستان فوق تخصصی جراحی اطفال با ۵۴۰ تخت خبر داد.

او در رابطه با روند درمان کودکان پناهنده، بیان داشت: کودکان فارغ از نژاد و جنسیت در سرنوشت خود هیچ دخل و تصرفی ندارند و به همین خاطر باید در جهت رفع تبعیض نسبت به کودکان گام برداشت.

مدیر عامل موسسه خیریه زنجیره امید افزود: کودکان انتخاب نمی‌کنند که در کجا و چه شرایطی متولد شوند، این موسسه ۱۱ سال است که تاسیس شده و ۱۰ هزار و ۶۰۰ کودک در رشته‌های قلب، ارتوپدی و ترمیمی در آن درمان شده‌اند که از این تعداد ۳ هزار کودک پناهنده بودند و ۹۸ درصد آنها افغان و اغلب آنها بدون هویت هستند و درصد پایینی نیز کارت اقامت دارند.

او در رابطه با مشکلات کودکانی که بیمار می‌شوند، اما مادر حق رضایت دادن در خصوص پیگیری روند درمان به ویژه عمل جراحی ندارد، بیان داشت: حق حضانت کودک با پدر است، کودکانی را داشته‌ایم که نیاز به درمان داشته‌اند، اما چون پدران آنها در کشور نبودند روند درمان آنها کند شده است، این مشکل جدی برای درمان کودک بوده است. زمان زیادی صرف شد تا ثابت شود که کودک نیاز به درمان دارد و پدر واقعا در داخل کشور نیست، تا در نهایت کودک تحت درمان قرار گرفت، کودکانی داشته‌ایم که بیمار بودند، اما پدر در کشور نبوده و مادر مسئولیت نگهداری و مراقبت را برگردن داشته است و بدون امضای پدر امکان این کار وجود نداشت.

مدیرعامل موسسه خیریه زنجیره امید در ادامه گفت: هزینه درمان کودکانی که ایرانی نیستند، بیشتر از تعرفه عادی است، برای بچه‌های پناهنده که محروم هستند تخفیفات ویژه می‌گیریم. با وجود اینکه کاهش هزینه داریم و پزشکان نیز داوطلب هستند؛ اما در نهایت هزینه‌ها بسیار بالا است.

مرعشی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه درمان کودکان گفت: در طب جراحی و فوق تخصصی اطفال نیروی پزشکی اندکی داریم که این مساله استاندارد درمان را برای کودکان کاهش داده است.

کد N1895801

وبگردی