آفتاب

ارایه ۱۲ هزار درخواست از آمریکا برای معافیت از تعرفه واردات فولاد

ارایه ۱۲ هزار درخواست از آمریکا برای معافیت از تعرفه واردات فولاد

موافقت آمریکا با درخواست‌ معافیت محصولات فولادی اروپایی از تعرفه‌های واردات بعید به نظر می‌رسد اما برخی از فولادسازان اروپایی همچنان به فکر صادرات به آمریکا هستند.

به گزارش ایسنا، منابع صنعتی به پلاتس اظهار کردند که فولادسازان اروپایی با وجود تعرفه ۲۵ درصدی آمریکا روی واردات فولاد، همچنان می‌توانند از صادرات به این کشور سود داشته باشند.

به گفته یک مدیر در شرکت "استمکور دیک سندز"، فولادسازان آمریکایی به حاشیه سود مطلوبی چشم دوخته‌اند. یک حاشیه سود ۷۰۰ دلاری بین قراضه و ورق گرم نورد در فرآیند تولید وجود دارد و بعید است تولیدکنندگان آمریکایی بتوانند ظرفیت تولیدشان را به سرعت ممکن تغییر دهند.

در حال حاضر حدود ۱۲ هزار درخواست برای معافیت از تعرفه واردات فولاد به آمریکا وجود دارد و مدت تصمیم گیری برای موافقت با این درخواست ها معمولا ۹۰ روز است. بسیاری از زیرمجموعه‌های شرکت‌های اروپایی در آمریکا به گریدهای خاصی از فولاد نیاز دارند که در این کشور نمی‌تواند تولید شود و به همین دلیل درخواست معافیت از پرداخت تعرفه واردات داده‌اند.

بر اساس گزارش پلاتس، شرکت‌هایی مانند شرکت وستال پین اتریش که موادی در آمریکا تولید و آنها را به اروپا ارسال می‌کنند و سپس محصول نهایی را مجددا به آمریکا صادر می‌کنند، در شرایطی گرفتار شده اند که از نظر اقتصادی منطقی نیست.

انتهای پیام

کد N1895653

وبگردی