آفتاب

برنده نخل طلای کن در باکس‌آفیس ژاپن رکوردشکن شد

برنده نخل طلای کن در باکس‌آفیس ژاپن رکوردشکن شد

جدیدترین ساخته کارگردان مطرح ژاپنی که نخل طلای کن را از آن خود کرده است، در باکس آفیس ژاپن توانسته از مرز فروش ۹ میلیون دلار عبور کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر،‌ فیلم برنده جایزه نخل طلای فستیوال بین‌المللی فیلم کن یعنی «Shoplifters» امسال در باکس‌آفیس ژاپن توانسته سریع‌تر از هر فیلم ژاپنی لایو-اکشن دیگری از مرز فروش یک میلیارد ین (۹ میلیون دلار) عبور کند و به این ترتیب رکوردشکن شده است.

این فیلم ساخته هیروکازا کوره-ادا که داستان خانواده‌ای ناکارآمد را تعریف می‌کند که دست به دزدی‌های خرد می‌زنند، روز سه‌شنبه موفق به عبور از این مرز شد.

این فیلم روز هشتم ژوئن اکران عمومی شد، البته بعد از موفقیت بزرگی که اواخر ماه مه در فستیوال کن به دست آورده بود، دو روز پیش‌نمایش هم در روزهای دوم و سوم ژوئن برای آن در نظر گرفته شد. این فیلم تا پایان روز سه‌شنبه ۹.۶ میلیون دلار (۱.۰۵ میلیارد ین) از ۸۵۵ هزار بلیت فروخته شده کسب کرده بود.

پرفروش‌ترین فیلم قبلی کوره-ادا «پسر کو ندارد نشان از پدر» محصول سال ۲۰۱۳ بود که موفق به کسب جایزه هیات داوران کن شد و همچنین استیون اسپیلبرگ که آن سال رییس هیات داوران بود، از طریق کمپانی دریم‌وورکس خود آن را برای بازسازی هم انتخاب کرد. آن فیلم با حدود ۳۰ میلیون دلار فروش در ژاپن به کار خود پایان داد که حالا «Shoplifters» می‌خواهد از آن رکورد عبور کند.

کد N1895579

وبگردی