آفتاب

مجمع عمومی سازمان ملل امروز قطعنامه درباره غزه را به رای می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل امروز قطعنامه درباره غزه را به رای می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد، امروز قطعنامه‌ای در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه، را به رای خواهد گذاشت.

به گزارش ایلنا به نقل از معا، مجمع عمومی سازمان ملل، امروز- چهارشنبه- درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ای که کشورهای عربی در محکومیت موج تازه خشونت‌های اسرائیل علیه مردم نوار غزه ارائه دادند، رای‌گیری خواهد کرد.

 واشنگتن که پیش‌تر قطعنامه مشابه ضد اسرائیلی را در شورای امنیت وتو کرد، پیش‌نویس پیشنهادی کشورهای عربی به مجمع عمومی را «نامتعادل» خوانده است.

پس از اقدام آمریکا به وتوی قطعنامه ضد اسرائیلی در شورای امنیت، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی پیش‌نویس قطعنامه مشابه را به مجمع عمومی سازمان ملل تحویل دادند.

در این پیش‌نویس، بر اتخاذ تدابیری برای حمایت از فلسطینیان تأکید شده است.

در این میان، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل در نامه‌ای به همکاران خود در این سازمان نوشت، هر گونه راه‌حلی در حمایت از غیر نظامیان در غزه باید با توجه به اقدامات حماس صورت گیرد.

طبق این گزارش، از ۳۰ مارس گذشته که راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز «حق بازگشت» در امتداد مرزهای نوار غزه آغاز شده است تاکنون، بیش از ۱۲۰ فلسطینی در این راهپیمایی به ضرب گلوله‌ نظامیان اسرائیلی شهید و حدود ۱۳ هزار نفر زخمی شده‌اند.

 

 

کد N1895017

وبگردی