آفتاب

مدرکی مبنی بر در خطر بودن ثبات نظام ایران در دست نیست/ چالش‌های اقتصادی شکاف میانه‌روها و اصولگرایان را بیشتر کرده است

مدرکی مبنی بر در خطر بودن ثبات نظام ایران در دست نیست/ چالش‌های اقتصادی شکاف میانه‌روها و اصولگرایان را بیشتر کرده است

هاآرتص با اشاره به این‌که خروج آمریکا از برجام، آسیب‌هایی به اقتصاد ایران زده است، گزارش داد که با این وجود هیچ یک از مقام‌های اسرائیلی به این نتیجه نرسیده‌اند که ثبات نظام در ایران در خطر است.

به گزارش ایلنا به نقل از هاآرتص، یکی از اعضای آژانس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدعی شده بر اساس ارزیابی‌های اطلاعاتی سران اسرائیل، تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای آسیب‌های وسیعی به اقتصاد ایران وارد کرده و بازتاب زنجیره‌ای تصمیم آمریکا بیش از پیش‌بینی‌های انجام گرفته بوده است. 

بر اساس ادعای اطلاعات اسرائیل، ایران امیدوار بوده از ورود کمپانی‌های آمریکایی و اروپایی سود هنگفتی ببرد با این حال امروز با خروج کمپانی‌هایی که قراردادهایی را با ایران امضا کرده بودند، مواجه شده است. از طرفی فشار داخلی بر ایران منجر به اعتراض‌های سراسری در کشور شده است. بیشتر این اعتراض‌ها به دلیل بالا بودن هزینه‌های زندگی بوده است. 

مقام‌های اطلاعاتی اسرائیل مدعی شده‌اند که فشارهای اقتصادی همراه با مشکلات داخلی شکاف بین اصولگرایان و میانه‌روها را بیشتر کرده است. 

هاآرتص با اشاره به این ادعای اطلاعات رژیم صهیونیستی نوشت: با این وجود هیچ یک از مقام‌های اسرائیلی به این نتیجه نرسیده‌اند که ثبات نظام در ایران در خطر است. 

 

کد N1894915

وبگردی