آفتاب

حملات موشکی آمریکا به سوریه، پیامی به چین بود

حملات موشکی آمریکا به سوریه، پیامی به چین بود

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که حملات موشکی آمریکا علیه سوریه در آوریل ۲۰۱۷، با دیدارش با رئیس‌جمهوری چین همزمان شد تا پیامی را به طرف چینی یادآور کند.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که حملات موشکی آمریکا علیه سوریه در آوریل ۲۰۱۷ به‌مثابه هشداری برای چین درباره نحوه پاسخ واشنگتن به استفاده از هرگونه جنگ‌افزار شیمیایی و تسلیحات کشتار جمعی بوده است.

ترامپ در گفت‌وگو با تلویزیون «فاکس‌نیوز» یادآور شد که حملات موشکی به سوریه هم‌زمان با نشست وی با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهوری سوریه در مقر اقامت خود در ایالت فلوریدا بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا فاش کرد که او در این نشست به همتای چینی خود گفته است: «جناب رئیس! ما ۵۸ موشک به پایگاه‌های مورد نظر در سوریه شلیک کردیم. او از طریق مترجم خود از من خواست که دوباره حرف خود را تکرار کنم. بار دیگر گفتم که هر موشکی که شلیک شد از مسافت ۷۰۰ مایلی به هدف اصابت کرد».

ترامپ در عین حال مدعی شد که حمله آمریکا به سوریه در آوریل ۲۰۱۷ در پاسخ به استفاده نظام «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان بود.

وی اضافه کرد که همچنین به شی جین‌پینگ در آن دیدار گفت که «می‌تواند این نشست را ترک کند یا این‌که می‌توانیم با هم دوست شویم. او ترک نکرد و موضوع را متوجه شد».

کد N1894875

وبگردی