آفتاب

افتتاح خط ۷ مترو تهران تا چند روز آینده/زمزمه تولید مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری

افتتاح خط ۷ مترو تهران تا چند روز آینده/زمزمه تولید مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری

"خنثی کردن اقدامات تروریستی توسط تکاوران پلیس و مرزبانان در شب های قدر، زمزمه تولید مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری در وقت اضافه، ۱۳درصد کودکان‌کار روزانه بیش از ۸ساعت درخیابان‌ کارمی‌کنند، پرداخت تسهیلات «ازدواج» به ۹۱ درصد متقاضیان در سال گذشته، ساخت پلاسکو به بنیاد مستضعفان مربوط است نه شهرداری، چگونگی برقراری "بیمه روی تخت" برای اتباع ایرانی و خارجی و آماده باش اورژانس برای اجرای طرح تابستانه" از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین  اخبار اجتماعی  ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

سخنگوی ناجا تشریح کرد

خنثی کردن اقدامات تروریستی توسط تکاوران پلیس و مرزبانان در شب های قدر/ کشف ۱۰ تن انواع موادمخدر

سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به برگزاری مراسم شب های قدر، سالگرد ارتحال امام(ره) و راهپیمایی روز قدس در امنیت کامل؛ جزئیات خنثی سازی اقدامات تروریستی توسط تکاوران پلیس و مرزبانان در شب های قدر را تشریح کرد.

معاون اجتماعی ناجا خاطرنشان کرد: در سایه برگزاری امن تمامی این مراسمات، در مرزها، مرزبانان غیرتمند نیروی انتظامی از ورود یک گروه مسلح ۲۰ نفره به خاک کشورمان در منطقه سردشت جلوگیری کردند و در مصاف با آنان ۲ نفر از افسران رشید و غیرتمند مرزبانی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

درخواست شماره‌گذاری ۱۰ هزار موتورسیکلت‌ کاربراتوری

زمزمه تولید مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری در وقت اضافه

بعد از گذشت بیش از دو سال از آغاز ممنوعیت تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری، باز هم موتورسیکلت‌سازان قصد تولید این دستگاه آلاینده را دارند.

بر اساس نامه‌ای که به‌تازگی در اختیار خبرگزاری دانشجویان ایران قرار داده شده است، درخواست جدیدی برای پلاک‌گذاری حدود ۱۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری از سوی وزارتخانه‌های صنعت و کشور مطرح شده این درحالیست که بر اساس مصوبه تیرماه سال ۹۵، تولید موتورسیکلت کاربراتوری در کشور ممنوع است و از این تاریخ شرکت‌ها باید به سمت تولید موتورسیکلت انژکتوری حرکت می‌کردند.

نگاهی به وضعیت کودکان کار ایران در «روز جهانی مبارزه با کار کودک»

۱۳درصد کودکان‌کار روزانه بیش از ۸ساعت درخیابان‌ کارمی‌کنند / ۵۵ درصد والدین این کودکان بیمار و بیکارند

رضا جعفری، مدیر کل دفتر امور اسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بررسی‌ها و پژوهش‌ها نشان می‌دهد که در استان تهران ۹۵.۴ درصد از کودکان بعد از کار در خیابان به خانه خودشان بر می‌گردند، تصریح کرد: این مساله نکته مثبتی است چرا که وقتی این کودکان به خانه بر می‌گردند یعنی هنوز ارتباط عاطفی‌شان با خانواده برقرار است و نظارتی هر چند نیم بند روی این کودکان وجود دارد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کودکان کار و خیابان عمدتا هم در خانواده و هم در خیابان مورد خشونت قرار می گیرند اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۷۳ درصد از کودکان در خیابان سابقه خشونت دارند؛ این خشونت شامل ابعاد مختلف جسمی و غیرجسمی مثل تحقیر، تمسخر، برچسب‌زنی و ... است.

بطحائی: ابزار دست دلالان آموزشی شده‌ایم/ به ازای هر ۳۰ کلاس یک معلم تربیت بدنی داریم

 سید محمد بطحائی، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در زمینه تجهیزات و اماکن ورزشی به شدت با مشکل مواجهیم گفت: برج ها اجازه نمی‌دهند دختران ما در حیاط مدرسه ورزش کنند. در جایی که معلم مرد در مدرسه دخترانه داریم ازحیث اجرای درس تربیت بدنی با مشکل مواجهیم. به ازای هر ۳۰ کلاس یک معلم تربیت بدنی متخصص داریم و ۳۶ درصد شاخص توده بدنی دانش آموزان ما بالاتر از حد طبیعی است. 

وزیر جوانان خبر داد

پرداخت تسهیلات «ازدواج» به ۹۱ درصد متقاضیان در سال گذشته

مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در سال ٩۶ از بین ١ میلیون و ٢٩٠ هزار متقاضی تسهیلات ازدواج به ١ میلیون و ١٧۵ هزار نفر تسهیلات پرداخت شده است، افزود: این آمار نشان می‌دهد در سال گذشته به ٩١.٠۴ درصد از متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به عملکرد صندوق‌های قرض‌الحسنه در زمینه اشتغال زایی نیز توضیح داد: با استفاده از ۴۳ میلیارد تومان منابع وزارت ورزش و جوانان که به این بخش اختصاص داده شده است و در تلفیق این اعتبار با صندوق کارآفرینی امید و موسسه مالی رسالت توافق شده است تا ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به سمن‌ها پرداخت شود.

طوفان دیروز تهران تصادفات خسارتی پایتخت را افزایش داد

سرهنگ مسعود جبارزاده، معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان این که طوفان شب گذشته (دوشنبه) سبب ایجاد ترافیک مقطعی و انسداد معابر شده بود، خاطرنشان کرد: آمارهای ما نشان می‌دهد که طوفان روز گذشته سبب افزایش تصادفات خسارتی، به ویژه‌ در محدوده‌ بزرگراه‌ها و معابر شمالی تهران شده است.

فساد و نبود حاکمیت قانون، دو مشکل اصلی در تاب‌آوری شهری

حمیدرضا خانکه، رئیس مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه بهزیستی و توانبخشی معتقد است که فساد و حاکم نبودن قانون، مسائلی است که مدیریت خطر در کشور را تهدید می‌کند و بر میزان تاب آوری در جامعه اثرگذار است.

آیا "انحرافات جنسی" را می‌توان در مصاحبه‌های شغلی تشخیص داد؟

دکتر عباسعلی ناصحی،  رئیس کمیته سلامت جنسی انجمن علمی روانپزشکان ایران درباره امکان تشخیص انحرافات جنسی (پارافیلیاها) در مصاحبه‌های شغلی توضیح داد و گفت: این افراد مشکل خود را مخفی می‌کنند و نمی‌توان با استفاده از پروتکل‌های پیش از استخدام وجود چنین مشکلی را در آنها مشخص کرد. این کار نیاز به  تست و مصاحبه تخصصی دارد و به راحتی نمی‌توان تعیین کرد افراد دچار مشکل هستند یا خیر ؟

ناصحی با بیان اینکه  انحرافات جنسی (اختلالات پارافیلیک) قابل درمان هستند، افزود: درمان این انحرافات به طور کلی سخت و زمان‌بر است و در صورتی قابل انجام است که خود فرد مبتلا انگیزه لازم را برای درمان داشته باشد، اما متاسفانه بیشتر آنها انگیزه کافی نداشته و برای درمان مراجعه نمی‌کنند؛ به همین دلیل باید تمرکز بیشتر بر روی آموزش و پیشگیری در سطوح مختلف باشد.

محسن هاشمی:

ساخت پلاسکو به بنیاد مستضعفان مربوط است نه شهرداری/ افتتاح زودرس خط ۷ مترو در دوره قالیباف

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در مورد سخنان استاندار مبنی بر کلنگ‌زنی ساختمان پلاسکو در عید فطر گفت: مالک پلاسکو که بنیاد مستضعفان است برای آن که این ملک را دوباره بسازد خواسته هایی را مطرح کرده که پاسخگویی به آن خواسته ها مشکل است. ضمن اینکه این موضوع کاملا مربوط به بنیاد است و از آنجایی که این ملک متعلق به یک ارگان است این موضوع را از صاحب ملک و نه شهرداری بپرسید.

هاشمی در مورد برخی از شایعات مبنی بر این که در طرح ادامه خط ۷ با واحد علوم تحقیقات هاشمی نقش دارد، گفت: این سوال انحرافی است چرا که من دیگر در دانشگاه آزاد نیستیم. اما دقت داشته باشید که توسعه خطوط مترو در سرشاخه ها امری طبیعی است و در جلسه ای که در مورد امتداد خط ۷ تا جنت آباد به درخواست شهردار منطقه ۲ و ۵ برگزار شد تفاهم نامه شهردار اسبق تهران و رئیس سابق دانشگاه آزاد مبنی درخواست دانشگاه آزاد مطرح شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش خبرداد

اجرای طرح ضربتی ارتقای فعالیت‌های ورزشی دختران ابتدایی/بازنشستگی ۳۵۰ هزارمعلم ورزش تا سال ۱۴۰۱

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و امور سلامت وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرحی ضربتی برای ارتقای فعالیت‌های ورزشی دختران دانش‌آموز در مقطع ابتدایی خبر داد و گفت: باید در فاز اول آموزش به معلمان پایه‌های اول تا سوم را تا مهرماه به اتمام برسانیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران تشریح کرد

چگونگی برقراری "بیمه روی تخت" برای اتباع ایرانی و خارجی

دکتر کوروش فرزین، مدیرکل بیمه سلامت استان تهران درباره نحوه برقراری بیمه روی تخت برای اتباع خارجی توضیح داد و گفت: ما در قبال کسانی که کارت آمایش دارند موظف به پوشش بیمه‌ای هستیم. اسامی تمام اتباعی که مشمول پوشش بیمه هستند در قالب دو گروه آسیب‌پذیر و غیر آسیب‌پذیر به سازمان ابلاغ و بارگذاری شده است. سرانه کامل افراد آسیب‌پذیر نیز پرداخت شده و از ابتدای قرارداد تحت پوشش هستند. گروه غیر آسیب‌پذیر نیز می‌توانند از زمان درخواست و حضور در دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد، با پرداخت سرانه کامل، از ابتدای قرارداد تحت پوشش قرار گیرند. این افراد در صورت بستری در مراکز دولتی دانشگاهی، تمام هزینه‌های درمانی‌شان براساس ضوابط سازمان، در تعهد پرداخت خواهد بود.

وی درباره برقراری این بیمه برای اتباع ایرانی نیز توضیح داد و گفت: هیچ محدودیتی در زمان پوشش بیمه‌ای نداریم و افراد فاقد بیمه، زمانی که بستری می‌شوند باید همان روز برای برقراری پوشش بیمه‌ای خود مراجعه کنند و از زمانی که حق بیمه را واریز می‌کنند، پوشش بیمه‌ای برای آنها فراهم می‌شود و تاکید می‌کنم که قبل از پرداخت حق سرانه، خدمات دریافتی‌شان مشمول بیمه نخواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران :

خط ۷ مترو تهران با سرفاصله ۱۰ دقیقه تا چند روز آینده افتتاح خواهد شد

پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افتتاح پنج کیلومتر از خط ۷ مترو تهران و پنج ایستگاه این خط با سرفاصله ۱۰ دقیقه ظرف روزهای آینده خبر داد.

وی تاکید کرد: در افتتاح فاز نخست این خط که تا روزهای آینده انجام می‌شود یک ایستگاه مهدیه که به تازگی تکمیل شده افتتاح خواهد شد و چهار ایستگاه نیز که در افتتاح قبلی مورد بهره برداری قرار گرفته بودند با تکمیل تجهیزات این بار مورد بهره برداری کامل قرار می‌گیرند. افتتاح سایر ایستگاه‌ها نیز به تدریج تا پایان سال انجام خواهد شد.

آماده باش اورژانس برای اجرای "طرح تابستانه"

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به آماده باش عوامل اورژانس از پنجشنبه ۲۴ خرداد ماه و آغاز طرح تابستانه گفت: در این طرح اولویت اصلی ما جاده‌های کشور است و تاکید داریم که از ساعت ۱۸ تا ۲۴ آمبولانس‌ها در کنار جاده‌ها مستقر شوند تا دسترسی مردم به عوامل اورژانس سریعتر صورت بگیرد.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار  اداره اجتماعی  در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

طوفان دیروز تهران تصادفات خسارتی پایتخت را افزایش داد

آیا "انحرافات جنسی" را می‌توان در مصاحبه‌های شغلی تشخیص داد؟

۱۳درصد کودکان‌کار روزانه بیش از ۸ساعت درخیابان‌ کارمی‌کنند/ ۵۵ درصد والدین بیمار و بیکاردارند

انتقال ۷ مصدوم طوفان شب گذشته به بیمارستانهای تهران و کرج

زمزمه تولید مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری در وقت اضافه

انتهای پیام

کد N1894507

وبگردی