آفتاب

افزودن رانشگر راکت به خودروی جدید تسلا

افزودن رانشگر راکت به خودروی جدید تسلا

همشهری آنلاین: خودروی رودستر شرکت تسلا تاکنون دوبار به شدت خبرساز شده‌است، بار اول در سال ۲۰۱۷ که برای اولین‌بار رونمایی شد،‌ و بار دوم در ماه فوریه سال جاری بود که ارسال یک دستگاه از آن به فضا خبرساز شد.

براساس گزارش نيواطلس، اكنون ايلان ماسك بنيانگذار شركت تسلا با اعلام اينكه قرار است بسته‌اي انتخابي و جديد به نسل جديد رودسترها افزوده شود، خبرساز شده‌است. ماسك از افزوده شدن رانشگرهاي راكت به اين خودروي برقي خبرداده‌است و ابراز اميدواري كرده كه شايد روزي به محصول شركتش اجازه پرواز نيز داده شود.

ماسك اعلام كرد "بسته اسپيس‌ايكس" (شركت فضايي متعلق به ايلان ماسك) مي‌تواند حاوي 10 رانشگر راكت باشد كه به صورت مجزا دورتادور خودرو وصل خواهند شد. به گفته ماسك،‌اين رانشگرها، رانشگرهاي واقعي راكت نيستند،‌ و در واقع مخازني از هواي فشرده هستند كه مي‌توانند شتاب خودروي رودستر تسلا را كه بدون وجود رانشگرها نيز از سرعت بسيار بالايي برخوردار است، افزايشي قابل توجه دهد.

به گفته ماسك اين رانشگرها مي‌توانند سرعت رودستر را در عرض 1.9 ثانيه از صفر به 99 كيلومتر بر ساعت برسانند. براي گنجاندن اين مخازن فشار در يك خودروي مسابقه برقي پرسرعت بايد صندلي‌هاي عقب را قرباني كرد.

هواي خالي شده از اين مخازن به سرعت توسط پمپ‌هاي هواي خودرو پر خواهند شد. اين پمپ‌ها مي‌توانند در خودروهاي برقي به عاملي براي كاهش محدوده مسافتي تبديل شوند اما از آنجايي كه رودستر 2020 قرار است با يك‌بار شارژ 345 كيلومتر را طي كند، وجود پمپ‌ها  نمي‌تواند مشكل بزرگي ايجاد كند.

کد N1894261

وبگردی